Jump to content

Tarptent

Guest Anonymous

Recommended Posts

Annonse
Posted

Skal vi prøve å la denne tråden handle om det som er emne. Det er veldig kjedelig å stadig bruke tid på fjas... Det "tarpteltet" så ganske stilig ut, så jeg er veldig interessert i kommentarer hvis noen har prøvd det!

Guest Anonymous
Posted
Skal vi prøve å la denne tråden handle om det som er emne. Det er veldig kjedelig å stadig bruke tid på fjas... Det "tarpteltet" så ganske stilig ut, så jeg er veldig interessert i kommentarer hvis noen har prøvd det!

Jeg er også spent på å høre andres erfaringer ift endukstelt generelt når det kommer til kondensproblemer..? Jeg er klar over at det "må" bli noe kondens, men er det noe stort problem i praksis?

Det teltet jeg linket til er jo ekstremt lett!

Guest Anonymous
Posted

Gunnar:

For meg er ikke turrapporter noe positivt bidrag til Fjellforum. Se mitt svar postet kl. 20:21.

Forøvrig kjenner meg ikke igjen i kritikken du kommer med.

Når det gjelder telt, så blir 1.5 kg litt tungt ift mine krav. Jeg ønsker et ekstremt lett telt. Dessuten synes jeg Bibler telt er litt vel dyre.

Posted
Gunnar:

For meg er ikke turrapporter noe positivt bidrag til Fjellforum. Se mitt svar postet kl. 20:21.

Forøvrig kjenner meg ikke igjen i kritikken du kommer med.

Når det gjelder telt, så blir 1.5 kg litt tungt ift mine krav. Jeg ønsker et ekstremt lett telt. Dessuten synes jeg Bibler telt er litt vel dyre.

Kjell3 - eller hvem du nå er,

Til det første: Helt uenig, og begrunnet sådan.

Til det andre: Du forteller ikke forumet hvem du er. Det er derfor - rent logisk - en privatsak for deg hva du føler og kjenner deg igjen i.

Til det tredje: Enig i at Bibler-telt er litt dyre. Du har ekstreme krav til vekt. Jeg vet om et telt som kan være interessant: Terra Nova Laser Competition på 860gram - av noen utropt til det letteste dobbelduk-teltet i verden. Sjekk her: http://www.venturesport.co.uk/venturesport_product.asp?parseid=7550&source=webgains&siteid=20369

Gunnar

Guest Anonymous
Posted

Jeg skal sette meg inn i teltdiskusjonen du henviste til straks jeg får litt bedre tid. Det virker som éndukstelt nærmest har vært bannlyst i Norge inntil nylig. Synes dette er en spennende måte å kutte ned vekten på sekken.