Gå til innhold
  • Bli medlem

Trenger fiske tips


kis

Anbefalte innlegg

Tenkte meg en tur i kano på et isfritt stort vann rundt Bergen nå tidlig i april.

Vannet innehaver ørrer og røye opp mot 05-1.0 kg Det er ganske dypt på det dypeste. Jeg var her på samme tid i fjor og dorget hele vannet uten så mye som et lite napp. Håper dere har noen tips om hvordan man skal få fisk, er det for kaldt i vannet?, må jeg dypt og med hvilken redskap, agn flue sluk etc.

Står fisken i spesielle områder, hadde vært fint med sprøstekt april aure da :P:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Jeg har fisket mye etter både røye og ørret. Her er mange muligheter, men mitt sikreste tipps må være MARKDRAG. Her er det som med alt annet, meget stort utvalg av markdrag. Du må selv finne ut hva som passer i akkurat det vannet som du fisker i. markdraget som er min favoritt nr. 1: PANTHER MARTIN kobber med rød prikker.

Jeg fisker i fjellvann på ca. 800 meter, hvor det finnes ørret og røye. Begge går på dette markdraget. Markdraget lages av Sølvkroken.

Når det gjelder røya, kan den av og til være svært så vanskelig og "lausbett". På vannet hvor jeg holder til biter den i begynnelsen av juni, og en stor del av høsten fra midt i august og utover. Ørret er mere "hele året" fisk.

Markdraget lar jeg henge ca. 30 m. etter båten, og kjører med SVÆRT LITEN fart!

Lykke til!!

post-4307-13347452986_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.