Guest Srx (Ron) Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Enkelte hær inne har masse kompetanse om primuser. Vi har en oppe på hytta som jeg er nyskjerrig på. Kan noen fortelle meg noe om Fogao Hipoliti Nr. 36 (skal legge inn bilde senere) Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Finner ingen info om nr 36. Har du bruksanvisninga også? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Nei, skal legge ut bilde i kveld. Er en sværing dette. Groooos primus! Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Bråke eller stillebrenner? Det står litt om Hipolito på Spiritburner, men det er ikke mye. Har den lufteskru på tanken (ved tanklokket) er det ihvertfall parafinbrenner. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
dsk Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Jeg tror Maritim i Arendal solgte noen store Hipolito primusser som "krabbekoker" for noen år siden. Ser ut som en stor primus no 5 Bilder finnes her: http://stovecollector.tripod.com/database_h.htm dsk Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Her er den.... Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Bråke eller stillebrenner? Det står litt om Hipolito på Spiritburner, men det er ikke mye. Har den lufteskru på tanken (ved tanklokket) er det ihvertfall parafinbrenner. Den bråker.... mye! Og ja, den går på parafin. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted March 25, 2008 Share Posted March 25, 2008 Det påståes at den er på 6kw, noe som slettes ikke er utenkelig. Det er mildt sagt voldsom trøkk i den, og den bråker sånn at en nesten må rope for å bli hørt. Skulle dog vært noe annet justeringsmulighet enn kunn å pumpe opp og sleppe trøkk. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted March 26, 2008 Share Posted March 26, 2008 Den hær ligna.... trur nesten det må være en sånn: http://stovecollector.tripod.com/images/hipo36.jpg Men vi har ingen kran for å slippe trykket. Kunn skru ut lokket. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted March 27, 2008 Share Posted March 27, 2008 Ingen som har noe kjennskap til denne primusen? Effekt? Når produsert? Når solgt i Norge? Reservedeler? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 Hva er den verd mon tro? Bud? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
gremlin Posted March 29, 2008 Share Posted March 29, 2008 www.techthor.com selger hippolito, ser att de er laget i Portugal Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Verdi i bruktmarkedet, sannsynligvis et sted mellom 200-650,- Den eneste muligheten du har for å finne salgsverdi, er å legge den for salg på t.eks qxl. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Verdi i bruktmarkedet, sannsynligvis et sted mellom 200-650,- Det var ikke stort. Har du kjennskap til denne kraftkaren? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted April 8, 2008 Share Posted April 8, 2008 Jeg kjenner den ikke. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 En kompis kom trekkende med en slik. Noen som kjenner til denne? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Russisk, eller Sovjetisk heter det muligens. Laga rundt 1970-1980 Tilsvarer Primus No 1. Har selvfølgelig en i min russiske avdeling Thule heter den forresten, og yter opp mot 4Kw Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Har ett bilde til. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Srx (Ron) Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Russisk, eller Sovjetisk heter det muligens. Laga rundt 1970-1980 Tilsvarer Primus No 1. Har selvfølgelig en i min russiske avdeling Thule heter den forresten, og yter opp mot 4Kw Står made in the USSR. Opp mot 4kw? Høvelig hytteprimus? Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
runegutt123 Posted May 21, 2008 Share Posted May 21, 2008 Thule er det uansett. Den bør fungere bra. Har ikke fyrt min, må ha noen ufyrte i samlinga. Quote Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts