Gå til innhold
  • Bli medlem

Åpnespis Heater Meals


Håvard

Anbefalte innlegg

Annonse

jepp, har prøvd denne. kun prøvd oksesteik i rødvinssaus. kommer vel i butikkene til høsten (???)

- enkel å lage, men må dog beregne noen minutter ekstra tilberedningstid ifht det som står på pakningen

- posen blir utrolig varm, og laget merke på mitt bamseunderlag. pass derfor på ting som lett kan ta skade av varme

- varmeposen er varm en god stund etter at maten er ferdig, og kan derfor fint brukes til å varme opp kalde sko ol.

- synes oksesteiken var litt for salt

- føles mye mer som et måltid ifht real turmat ol.

- ca samme pris som real turmat gjør dette til et godt alternativ

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vekten på disse greiene? Har på følelsen at de ikke er helt lettvektere...

Ellers mener nå jeg at Mountain House er et godt alternativ til Real og AdventureFood. Bedre smak, litt større porsjoner, og noen av utgavene (lasagne-saus og bolognese) har en god del flere kalorier.

Har nå bestilt boken "Freezer Bag Cooking" med oppskrifter på hvordan man kan lage god mat selv, som bare tilsettes kokende vann i leiren. Skal gi lyd når jeg får eksperimentert litt :?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan er vekten på disse greiene? Har på følelsen at de ikke er helt lettvektere...

Fant svaret selv. Maten veier 300g og posen 30g. Ikke altfor ille, men jeg synes nå det høres ut som litt lite mat for en sulten skrott. Men på dagstur der primusen ligger igjen hjemme er det ikke et dumt alternativ.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

375 - 450 gram.

drytech viltgryte veier 121 gram.

så litt tyngre er det, skjønt noe vekt kan spares iom at man trenger mindre drivstoff, da aapnespis ikke trenger ekstern varme.

Men Drytech viltgryte smaker absolutt ingenting (spiste den på julaften faktisk. Av alle dager...)

Smakte et par Åpnespis på en eller annen messe, var ganske god.e Til å være sånn mat.

Men veeldig små porsjoner da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har testa dette noen ganger, og synes det funker bra. Utrolig enkelt , og smaken er for min del god. Veldig godt alternativ hvis man ikke gidder å styre med primus/bål etc. Kjøpte det på obs sport på lade i Trondheim. Til tross for litt høyere vekt, så er det en "myk pakke", som også er enklere å plassere i sekken. En kjapp måte å få seg et energirikt måltid på. Synes porsjonene er ok. I forhold til "vanlige m energiiddager", synes jeg alle slike posjoner virker småe, men de er jo derfor veldig energirike. Vil nok absolutt anbefale dette til andre, men man mister litt av sjarmen med å få i gang kokeapperat og evt bål til matlaing. Til gjengjeld kan man da bruke de 10-15min det tar for det er mer enn varmt nok, til andre ting som for eks å sette opp telt, evt orge leir, få skikkelig fyr på et bål osv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men Drytech viltgryte smaker absolutt ingenting (spiste den på julaften faktisk. Av alle dager...)

Kanskje den største skuffelsen jeg har vært borti på tur. Sparte viltgryta til langt utpå turen og gledet meg som et lite barn. Noe så kjedelig skam man lete en stund etter. Mulig det ble bra med en bøtte rømme oppi. Men hva ville vel ikke bli bedre med rømme. Eller en skvett kremfløte... :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.