Jump to content

Recommended Posts

Annonse
Guest Chev.
Posted

Hei,

Brukte Fjellheimen X-trem 2-camp mye på en lang solotur i vinter, og det fungerte greit. Hvis jeg skulle brukt dettte til to personer vinterstid ville jeg abslolutt 3-manns vesrjonen.

Posted

ser at 3-manns versjonen er 35cm bredere og 5cm høyere, er jo lite, men det hjelper jo på.... Forstår jeg deg riktig om du mener en 2-manns versjon nærmest blir ubrukelig for to stk på vinteren?

Posted

vil si meg enig i att et 2-mannstelt er for lite til 2 mann på vinteren.

Ett nyforelska par går, eller hvis man kun sover i teltet, ikke har ting der eller "bor" der..

dra i en butikk de har det, kryp inn og se.

Posted
Er det noen som har erfaring om dette teltet faktisk er stort nok for to personer sommer som vinter?

Det er for lite etter mitt skjønn. Har aldri sovet i ett Fjellheimen II, men har et par-tre vinterdøgn med 2 personer i en Fjellheimen III - det går greit,

men selv det er ned imot minimum ( etter min smak) med vinterutrustning. Jeg tror faktisk jeg selv ville gått for Fjellheimen X4 - for to personer, men

det er det sikkert mange som er uenige i...

Tommelfinger regel for meg:

Ant. pers i et telt sommer: Oppgitt antall minus 1.

Ant. pers i et telt vinter: Oppgitt antall minus 2.