Gå til innhold
  • Bli medlem

Bukse: Norrøna Finnskogen eller Norrøna Vassfaret


Steviemac

Anbefalte innlegg

Heisann,

Jeg er først og fremst på utkikk etter ei bukse til bruk på relativt enkle skogsturer (helger/langhelger) vår-sommer-høst og jakt, og foreløpig står det mellom disse to alternativene. Det er jo to relativt forskjellige bukser, først og fremst siden Vassfaret ikke er vanntett. Jeg vet egentlig ikke om jeg tar det så fryktelig tungt, for min erfaring er at man blir våt uansett hvis man bare er lenge nok i ruskeværet. Det beste hadde nok vært ei "sommerbukse" (Vassfaret) og ei som passer bedre til ruskevær (Finnskogen), men siden jeg er student er jeg ikke verdens rikeste, og jeg vil derfor helst velge den riktige av de to.

Er det noen her som har erfaring med de forskjellige buksene? Vassfaret virker jo mer komfortabel, "puster" nok bedre og koster mindre. Men holder den mål når jeg skal ut i litt kaldere og dårligere vær under høstjakta?

På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg ville ikke ha betalt så mye for en bukse som ikke er vantett, da er det mange andre billigere alternativ enn Vassfaret og like gode.

Så hvis valget hadde stått mellom de to buksene ville jeg ha valgt finnskogen til litt kjøligere dager med ruske vær og en billig vindtett bukse til pene dager.

Har forresten finnskogen buksa og er svært fornøyd, litt varm på varme dager, men ellers god.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg har hatt finnskogen i 2 år nå.Den er veldig behagelig å gå med og er slitesterk(untatt bålglør).Grunnet det lydløse og myke stoffet kan man kanskje føle seg våt ved skikkelig regnvær men det er man ikke og buksa tørker fort.

Men for meg blir den for varm og tett på sommertid, den passer best om høsten.Jeg bruker den også om vinteren på lengre skiturer i fjellet og er fornøyd med den da også. det eneste jeg savner med buksa er lufting på innsiden av lårene slik som forelhogna har.

Konklusjon:

varmt vær: nei

kjølig/vinter: ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei, igjen.

Jeg har et lite spørsmål til traverne her inne. Hvor store kjøper dere buksene deres?

Jeg prøvde str 52, men den var ganske så romslig i livet, og minst 10cm for lang i beina (i forhold til hva som er vanlig lengde når det kommer til vanlige bukser. Jeg vet ikke om bukser som dette bør være en del lenger?). Nå har jeg fått meg str 50, og den er passelig i lengda, og sitter fint uten å bruke belte. Den er dog litt trang/stram rundt "stellet" når jeg setter meg, og jeg lurer derfor på om jeg heller burde bytte den i str 52? Bør de være romslige og gode, eller mer "passende" sånn som den jeg har nå?

Beklager hvis det er dårlig forklart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.