Gå til innhold
  • Bli medlem

Høgdebrotet 2226 m (21/4-07)


Atomsilda

Anbefalte innlegg

Hei på dere!! :shock: Et forferdelig uvær på fredag gjorde at Valdresflya ikke var åpen på lørdag morgen/formiddag! Været var et ganske annet på lørdag!! 7 minus grader, vindstille og knall blå himmel! Måtte gå fra Maurvangen, noe som gjorde turen lenger enn vi hadde håpet på! :???:

Tjørnholstindane får vente til ei annen helg! Forholdene var fine, men noe slush til nedkjøringen ble det ikke fordi det fortsatt var 5 minusgrader da vi skulle ned. Legger ved to bilder som viser hvilken fin dag det ble!! Idag er det drittvær igjen,-snakk om å treffe dagen!!! :D

post-2015-13347446107_thumb.jpg

post-2015-133474461078_thumb.jpg

Vis rapporten i Turkartet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Idag er det drittvær igjen,-snakk om å treffe dagen!!! :shock:

Skal si dere var heldige ja!

Gikk dere via Kvassryggen? Hvordan er i såfall siste biten opp mot Høgdebrotet på ski. Mener å huske at det var et par kilne høgdemeter der sommerstid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bare lurer på et par ting, siden jeg tenkte med ut på denne turen til helga, jeg har nemlig sett på værmeldinga!

Hvor på rv51 bør man starte og er det noe problem å krysse Leirungsåe? Den er jo ganske stri på sommeren.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leirungsåe pleier å være grei å ta seg over i April. kan være litt overvann på isen på varme dager, men som regel utgjør ikke dette noe problem. Jeg pleier å gå fra parkeringa ved kommunegrensen mellom Øystre Slidre og Vågå. Derfra er det greit å ganske så direkte opp mot steinflybrean før man svinger seg opp til Høgdebrotet. Det blir en lang og fin nedtur fra toppen og ned til flata ved Leirungsåe. Derfra staker man seg lett bortover og til slutt opp en liten skråning før du er tilbake til bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.