Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Både Aclima og Brynje (kanskje flere?) har "heldresser" i ull og/eller netting. Noen av disse har også integrert finlandshette.

Er det noen som har erfaringer med noe sånt? Det har fristet å prøve ut flere ganger, men jeg lurer på om det egentlig gir noen praktiske fordeler. Det er kanskje litt kjipere å lufte ut nedentil i mangel på en linning som kan "åpnes"?

Der man går i samme ulltøy kontinuerlig, også til camp/soving kan det kanksje har noe for seg. Hvis man bruker dampsperrepose i soveposen så har det ikke så mye å si om du går ned i posen med "fuktig ull".

Og hva med integrert finlandshette/hette? Like greit /enklere å bare ha dette som eget plagg?

Skrevet (endret)

Jeg har erfaring med heldress, men ikke av netting. Til min kropp (type lang og tynn) var det vanskelig å finne riktig størrelse, da jeg er xl i rygglengde og m i midjemål. Da må du velge om du skal ha flagrende gevanter eller permanent truserøsk, og ingen av delene passer for meg 🤣 Men hvis du sklir rett inn i en standardstørrelse, er det neppe et problem.

Hette liker jeg ikke, jeg vil heller ha en separat finlandshette eller lue. Fastmontert hette er i veien når du ikke trenger den.

Men begge deler er jo smak og behag. Det jeg syns er helt håpløst, kan jo være helt perfekt for deg.

Endret av Bryggekar
  • Hehe 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.