Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er flere tråder på forumet angående flyvninger med pulk som spesialbagasje. Dette er visst null problem, men det jeg lurer på er:

Hvordan er erfaringene med håndteringen av de? Jeg har hatt dårlig erfaring med blant annet våpenkoffert tidligere som fikk seg en megatrøkk. Kjedelig nok det, men kanskje verst er det å fylle ut de hundre skjemaene for å få noe tilbake for det.

Hvordan sikrer dere pulk for flytransport?

Jeg lagde et "ytre skrog" i papp, bobleplast og massevis av pakketape for pulken nå. Tenker det burde være bra nok. Oversiden vil være relativt myk, så jeg er ikke så bekymret der. Det er vel også et poeng at man ikke taper og polstrer igjen hele pulken i tilfelle innholdet skal kunne inspiseres...

Tanken min er å feste beskyttelsesskroget rundt pulken med noen tape-runder som lett kan fjernes/erstattes. Bærehåndtakene i pulken vil være tilgjengelige.

IMG_8401.jpeg

IMG_8402.jpeg

Skrevet

Nå sender ikke jeg pulk selv så ta det jeg sier med en klype salt. 

Men jeg ville ha fylt den med klær, liggeunderlag, sovepose og liknende, rett og slett brukt all bagasjen min som beskyttelse for pulken. 

Så ville jeg ha merker den med store "This side up" og "Fragile" skilt. Det fungerer ikke 100% men, det er da bedre enn ingenting. 

Du får også kjøpt rørisolasjon billig på biltema. https://www.biltema.no/bygg/vvs/sanitet-og-vann/rorisolasjon/rorisolasjon-rett/rorisolasjon-rett-o-35-mm-2-m-2000050507

Kjøper du et par slike med stor diameter feks 42mm, så kan du presse dem over hele kanten til pulken hele veien rundt. Hver av dem er 2m i lengde, så 2 stk skal være nok til å komme helt rundt.

• Liker 1
Skrevet

Ikke dumt tips, men kanskje best for en ikke-pakket pulk. Den kommer til å være stappet med det som er mykt + litt annet som polstres litt på innsiden. I tillegg skal jeg ha "pulkrullen" min med to liggeunderlag og telt på toppen. Den er selvbeskyttende, så den er grei så lenge ingen løsner den fra pulken. Håper det går greit i bagasjen...

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.