+rayun Skrevet i går, 12:44 Pålogget Skrevet i går, 12:44 Har drone med internt minne og kunne tenkt meg "super"lett/liten ekstern lagring av film (og noen bilder) Til daglig bruk er internminne tilstrekkelig, men på flerdags turer kan det bli snaut. Kan også være greit å overføre dagens klipp i tilfelle den "drar sin vei" Øvrig kamerautstyr har minnekort, så ekstra minnekort i baggen løser både å sikre opptak + utvidet kapasitet på en enkel og grei måte. Noen som har egne erfaringer med ekstern lagring på tur. Tenk lett sekk / bikepacking hvor volum og vekt er helt avgjørende. Overføring med kabel (USB C i drone) er fint.
+Memento mori Skrevet 3 timer siden Pålogget Skrevet 3 timer siden rayun skrev (På 28.1.2026 den 13.44): Noen som har egne erfaringer med ekstern lagring på tur. Det enkleste er å laste de over i mobilen, men mobilen må ha nok minne, eller om du har en hvor du kan bruke mobilen som overføringsenhet til et stort SD kort. 1
Håkan S Skrevet 1 time siden Skrevet 1 time siden Jag har tagit en gammal M2 hårddisk satt i ett kabinett och för över från telefonen om den har otg på en ny kamera så går det ju dela som mellan 2 telefoner eller till en liten dator 12-13 tum. 1
+rayun Skrevet 27 minutter siden Pålogget Forfatter Skrevet 27 minutter siden @Memento mori Jeg kan bruke mobil til "mellomlagring" og overføring til f eks sky, som jeg har litt betenkeligheter med, men det er jo en mulig løsning. Jeg ønsker helst overføring til en knøttliten/lett ekstern enhet. Permanent lagring på mobil tror jeg ikke jeg har plass til da den er full av kart og ruter, turer, treningsapper etc. @Håkan S Jeg har noen små SSD´er fra Samsung, men de er for store selv om de kun måler 74x57,3x10,5mm og veier 51g. Jeg er på jakt etter en løsning som er mindre og lettere enn dette. Tar gjerne i mot konkrete forslag, eller tanker rundt dette.
+Memento mori Skrevet 6 minutter siden Pålogget Skrevet 6 minutter siden rayun skrev (8 minutter siden): Permanent lagring på mobil tror jeg ikke jeg har plass til Har du iPhone eller Android med plass for et SD-kort? Du får opptil 2 TB store SD kort, og de veier ikke mange grammene. Er drona DJI Neo? Er lettere å gi råd om du oppgir type mobil (helst eksakt) og type drone, slik at vi ser helheten og ikke bare hvilke løsning du tenker. For det er et lett lite og funksjonelt system som helst bruker minst mulig strøm du er ute etter?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå