Gå til innhold
  • Bli medlem

Hilleberg unna, soulo eller rogen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! 

Jeg har lest opp og ned i forumet, og googla til hodet er ørt. Jeg ser at hovedsaklig så snakker folk om teltene under vintermånedene, men jeg er også interessert i å høre hvordan de er på f eks en varm sommerdag (og kvelden som bringer med seg mygg og knott som gjerne jager deg inn i teltet) 

Jeg har drømt om hilleberg lenge nå, men jeg klarer ikke å bestemme meg for hvilket telt som skulle passe meg best. 

Det står mellom unna, soulo eller rogen

Jeg er relativt ny når det kommer til å telte over lengre tid. I første omgang blir det ikke midtvintersturer. Det er først planlagt å brukes fra tidlig vår frem til sen høst. Både over og under tregrensa, fjell og nasjonalpark, blant annet Nordland, Femund, Børgefjell og jeg planlegger en tur over flere mnd i nordkalotten. Det blir en del gåing og jeg vet været kan være røft mtp på Helgelandskysten, hvor jeg kommer fra. 

Jeg er 1.64cm høy og 54kg, så ikke det store mennesket. 

Jeg tenker høyde i teltet når det er litt dårligere vær, jeg tror ikke jeg er avhengig av den største plassen i "forteltet", jeg tenker på airflow/lufting, vekt og hvor stabilt teltet er mtp på dårlig vær. Jeg tenker også på komfort siden jeg er relativt ny i gamet. 

All erfaring, innspill etc er velkommen! Første lange turen blir 2-3 uker i Børgefjell nå som sommerstid. 

Tusen takk ❤️ 

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.