Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei  -  jeg har kjøpt et Helsport Lofoten 2 Pro på tilbud til 3300 kr på Helsport.no. Tenker å bruke det på soloturer når det er meldt nedbør og jeg trenger litt plass inni teltet. Det er den grå versjonen med skjørtventilasjon i tillegg til to ventiler. Jeg lurer på hvordan teltet klarer seg i høyfjellet? Hvordan fungerer det i kraftig vind? Og hvordan er det med hensyn til kondens? Har satt teltet opp i stua og fikk umiddelbart et bra inntrykk av kvaliteten, kanskje bortsett fra glidelåsene som virker litt spinkle sammenlignet med Hilleberg. Har søkt en del på nett uten å finne mange erfaringer. Som jeg forstår det kan duken strammes helt til bakken hvis det er mye vind? Synes umiddelbart det virker lovende med plass (130 cm i hele bredden) i forhold til vekt 2,55 kg

Veldig hyggelig om noen vil dele litt erfaringer

Annonse
Skrevet (endret)

Jeg har 3-manns versjonen. Har ikke vært på snaufjellet med det og heller ikke i kraftig vind, men har brukt det i solskinn og regnvær. 

Jeg bruker et footprint, som etter sigende skal redusere kondens, og jeg lufter så mye jeg kan. I innerteltet har det vært tørt og fint. Det blir selvfølgelig litt kondens på ytterduken, noe som vel er uunngåelig(?) og ikke noe jeg ikke anser som problematisk. Jeg har ikke erfaring fra masse forskjellige telt, men etter mitt skjønn er dette av meget god kvalitet både når det gjelder materialer og håndverk og løsninger. Dessverre er det ikke så mye her som er direkte relevant til spørsmålene dine, men om ikke annet kan jeg rapportere at jeg koser meg skikkelig i dette teltet :D  

Det er en tråd om det her: Plass nok i Helsport Lofoten Pro 3?

Endret av Ørn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.