Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)
sneakyowl skrev (13 timer siden):

Som du sier så virker det som om den ventilasjonshetta er såppas stor at det ikke er så ille som jeg trodde.

Mer enn nok stor, samt at duken har en metal streng (ish) som gir god åpning selv uten å bruke bardunen. Men tenkte også at det hadde vært bra med mesh her, spesielt om du skal bruke den på vår/sommer/høst og benytte deg av "open air systemet". så slipper man å ha alt av innsekter som flyr rett inn. Men tipper at prisen på teltet stiger betraktelig om man skal ha dette på alle dørene, på begge sider. Samt at vekta øker noe.

Kan kanskje være mulig å få dette sydd på selv? Eventuelt kun på de stedene man trenger og ikke på begge sider, men tipper BO skal fin sum for dette :-)

Var super gira på Vern, helt til LY 1 kom, hadde den på Finn-søk og tipper jeg fikk 2 treff totalt på 1,5 år. Følger litt med på facebook grupper av Nortent fans, det kommer titt og ofte Vern/gamme og andre modeller, men enda ikke sett har det blitt lagt ut LY enda.

Endret av Dompappen
  • Liker 1
Annonse
Skrevet (endret)
Dompappen skrev (5 timer siden):

Kan kanskje være mulig å få dette sydd på selv? Eventuelt kun på de stedene man trenger og ikke på begge sider, men tipper BO skal fin sum for dette :-)

Barents Outdoor utfører ikke modifikasjoner på ikke-Barents-produkter, dessverre.

Fra prislisten for reparasjoner:

Sitat

Alle oppgitte priser er inkl.mva og alt av materiale som trengs for å gjøre jobben. Trenger du hjelp til et produkt som ikke er Barents, så hjelper vi deg gjerne med alle typer reparasjoner, men: Vi utfører kun modifikasjoner på Barents produkter.

Endret av Måssåbjønn
  • 4 uker senere...
Skrevet (endret)

20251031_153450.thumb.jpg.d478f5d0f692a81c611708db680fa1d9.jpg20251031_080105.thumb.jpg.56632276844bb4dee0db15fe4ef35528.jpg20251031_074149.thumb.jpg.cb4e5b4fa4c9f0c140c40aae691a26fb.jpg

Har fått testa LY-1 4 netter :-)

Relativt vindstille med temperatur fra +2 til -14, samt i underkjølt regn med 10 - 20 m.m nedbør.

Må si teltet sto til forventningene. Overraske hvor god ventilering teltet har, dette merkes godt når du fyrer med primus og det ikke blir helt badstue der inne. Selv med koking av vann og noe vanndamp, opplevde jeg ikke nevneverdig kondens eller rim på innerteltet. Det lille som samlet seg der, forsvant etter par minutter med fyring av primus. Våkna opp lørdag med rundt 10 - 14 minus. Det var relativt vindstille med 2-3 m/s vindkast. Innerteltet holdt seg relativt tørt samtlige 4 netter, selv om teltet ble slått ned og tatt opp opptil 2 ganger i løpet av turen.

Innerteltet er lite, men det var nokså behagelig å oppholde seg der, spesielt med å sitte på teltstol med støtte i ryggen. Du kan enkelt sitte i stolen med fin plassering av primus, enkelt snu deg og hente ting og tang i forteltet bak deg, samt enkelt kunne regulere begge luftelukene, som du også kan rulle ned for å titte ut. Noe du kan gjøre fra sitteplassen uten å måtte anstrenge deg. Dette er luksus når du er på tur, synes jeg.

Eneste minuset jeg fant på teltet, var at jeg synes glidelåsene er litt "hard" å ta opp ned. Kunne tenkt meg hatt litt større og bedre glidelås. Spesielt når det er fuktig og dette fryser til is.

Ellers følte jeg at de tekniske detaljene og løsningene er gjennomtenkt, Ikke bare satt opp, fordi det er en god ide.

Gleder meg til å teste teltet på vinterføre. 

Endret av Dompappen
  • Liker 2
  • Takk 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.