Gå til innhold
  • Bli medlem

Fiskevann rundt Voss som er isfritt nå?


Gabs88

Anbefalte innlegg

Kan legge med en link til Copernicus: https://browser.dataspace.copernicus.eu/?zoom=13&lat=60.54601&lng=6.14367&themeId=DEFAULT-THEME&visualizationUrl=https%3A%2F%2Fsh.dataspace.copernicus.eu%2Fogc%2Fwms%2Fa91f72b5-f393-4320-bc0f-990129bd9e63&datasetId=S2_L2A_CDAS&fromTime=2024-05-20T00%3A00%3A00.000Z&toTime=2024-05-20T23%3A59%3A59.999Z&layerId=1_TRUE_COLOR&demSource3D="MAPZEN"&cloudCoverage=63&dateMode=SINGLE

Linken viser isforholdene som var i går, jeg skal til Voss på onsdag og lurte på å ta en overnatting i telt ved et fiskevann men jeg er ikke kjent med vannene i området.

Men det jeg ser er at:

* Hamlagrøvatnet med isfritt i løpet av de siste 2-3 dagene, så trenger nok dessverre minst 10 dager til før fisket tar seg opp.

* Lønavatnet, Oppheimsvatnet, Myrkdalsvatnet og liknende har vert isfritt en stund, usikker på hvordan det er med fiske der.

* Krokavatnet ser veeeldig fint ut, så noen bilder fra området. Men snittstørrelsen på ørreten det var visstnok under 100 gram og det holder ikke... :(

* Grønlivatnet med nylig isfritt, men det er bomvei opp og jeg er usikker på om veien er åpen?

* Svartetjerni? Høyt oppe, isfritt, ligger ved veien. Kan være aktuelt?

Er det noen som er lokalkjent nok til å gi noen anbefalinger? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.