Gå til innhold
  • Bli medlem

Fjellstøvler/joggesko til barn på fjelltur


Wisur

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg har fått med meg at det er litt diskusjoner rundt forbi ang fottøy til barn når det kommer til fjelltur. Jeg skal ha med meg guttungen på 8 i sommer på en ukestur i jotunheimen, og jeg er litt usikker på hva slags fottøy han skal ha. Han skal gå med en liten lett sekk uten noe særlig tyngde (fiskestang, kroker, vannflaske i hovedsak). Men det vil bli variert terreng hvor noen mindre deler av turen går i ur. 4-5 timer gåing per dag (Og sikkert mye løping rundt hver teltplass) og vi skal gå 1000 høydemeter både opp og ned.

Og ser noen sverger til fjellstøvler/tursko så fort de er utafor døra, mens andre bruker nesten utelukkende gode joggesko til barn når man skal ut i fjellet.

Noen som har erfaringer, eller noe innspill som har vært gjennom dette og fått noe innsikt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...
Annonse
6 minutes ago, jaknudsen said:

Jeg går for lette, halvhøye vanntette sko for å ikke bli unødig våt på bena. Samt crocs e.l. som campsko og til elvekryssinger. Ankelstøtte for barn er ikke noe poeng.

Kommer nok til å ta med noen joggesko med godt grep, høst/vintersko av lettere type som vi har. Har liksom skjønt at flere og flere voksne dropper også store fjellstøvler med masse ankelstøtte, med mindre man skal gå med tyngre sekk. Og selvfølgelig noen lettere campsko, Har selv slipperser fra Hooka som jeg skal ta med :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.