Gå til innhold
  • Bli medlem

Blåfjellenden og føremelding


StianK78

Anbefalte innlegg

Lurer på å gå til fots (evt med truger)til Blåfjellenden, men hvordan er det med snø fra Hunnedalen? Noen som har vært der oppe i det siste som har enten bilde, eller kan si noe om snømengder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Måssåbjønn skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler som vanlig å ta en titt på Copernicus Browser for å se relativt ferske satellittbilder fra området: https://link.dataspace.copernicus.eu/nkc0

Bildet under er fra lørdag 27. april:

bilde.png.5a27d5009cf61c4b512c5f33eb616d00.png

Dette var et verktøy jeg ikke har vært borti:). Veldig bra. 

Men ser ut som det er nok av snø oppover. Litt mer enn jeg hadde håpet på🤔😔

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Måssåbjønn skrev (1 time siden):

Jeg anbefaler som vanlig å ta en titt på Copernicus Browser for å se relativt ferske satellittbilder fra området: https://link.dataspace.copernicus.eu/nkc0

Bildet under er fra lørdag 27. april:

bilde.png.5a27d5009cf61c4b512c5f33eb616d00.png

Jeg har lagt inn en kopi av ditt innlegg på FB gruppa "Blåfjellenden"

 

(Jeg sjekket nærmere på bildet, og mye av snøen du ser er antakelig nysnø, som forsvant temmelig kvikt.)

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg syns det så i overkant mye ut.

Jeg og fruen sitter nå og vurderer sterkt å gå fra Mån til Blåfjellenden, overnatte, og så gå videre til Hunnedalen dagen etter (førstkommende helg). Men med lav terskel for å snu i dalen, hvis det på noe tidspunkt oppleves utrygt eller uforsvarlig (ref. steinsprang, snø, glatte/sleipe steiner)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Besluttet å utsette denne litt. Tror det er lurt. Godt med innspill fra andre. Kjører "safety first" og finner noe annet å gå til denne helgen. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

StianK78 skrev (2 timer siden):

Besluttet å utsette denne litt. Tror det er lurt. Godt med innspill fra andre. Kjører "safety first" og finner noe annet å gå til denne helgen. 

Ta med kniv....

Jeg gikk oppover dalen for ganske mange år siden, og kom til øverst i bakken ved Fidjafossen, og der måtte jeg hakke meg spor i fonna som gikk fra fjellveggen og til juvet over fossekanten. Eneste gang jeg virkelig har hatt bruk for "ekstrautstyr". Jeg brukte også kniven for å holde meg fast - fonna var ikke mer en et par meter.

(Den fonna trenger ikke å være "vanskelig" - eller tilstede dette året - på tilbakeveien vas snøen myk, og jeg kunne spasere over.)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siden jeg er inne på historier fra Fidjadalen, så kan jeg jo og nevne at det har kommet opp folk (stort sett utlendinger) på truger i påsken, men også folk som har gått opp på beina. En kar brukte 12 timer.

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.