Jump to content

Planlegging av tur langs kysten i Rogaland

skeptisk189

Recommended Posts

Da har jeg forflyttet meg til Stavanger, og tenkte å ta et skippertak på hjemmekontoret for å rydde plass i kalenderen til en 4-5 dagers tur. For en gangs skyld så tenkte jeg å la turen gå langs kysten, da jeg akkurat har bestilt meg en hel haug med sjøfiskeutstyr. Ligger fortsatt is på vannene oppe i fjellet, så for å få fiskekløen og turkløen tilfredsstilt og å utvide turhorisontene mine, har jeg sett meg ut Jærkysten eller sør om Egersund som et mulig område.

Problemet mitt med å planlegge tur er ofte at det finnes alt for mye folk, hus, veier og industri. Hadde det vært opp til meg hadde jeg unngått alle 4 tingene, men siden det er klin umulig så søker jeg innspill fra folk med erfaring fra å tusle rundt i disse områdene. Jeg ønsker å forflytte meg under 10km om dagen, da jeg først og fremst skal kose meg ute, ikke traske. Jeg er også veldig åpen for å oppholde meg ved en plass en hel dag, så lenge det går an å få være noenlunde i fred og uten trafikk i umiddelbar nærhet, samt at det finnes mulighet for å telte innen rimelig gåavstand til sjøen for fiske.

Jeg har sett på Kongeveien, Ogna-Egersund, Egersund-Flekkefjord og litt rundt disse områdene, og tar gjerne imot erfaringer, ruter, tips for å unngå bilveier og hyttefelt, etc. Ingenting er bestemt enda, så skyt gjerne ut forslag!

Ser frem til å se hvilke ideer dere klarer å komme med 🙂

• Like 1

Annonse