Gå til innhold
  • Bli medlem

Silpoly-tarp med matchende tråd


ole_brum

Anbefalte innlegg

Svart tråd fungerer til det meste, men jeg har lenge hatt lyst til å teste ut tråd og stoff i matchende farge. Nylig fikk jeg et parti med sandfarget silpoly Fra Extremtextil, og Rasant 75-tråden i fargen «Caramel» passer veldig bra :) Rasant 75 «Dark Green» passer veldig bra til mørkegrønn silpoly. 

Når jeg syr det sorte forsterkningsstoffet til den sandfargede silpolyen bruker jeg samme tråd med ulik farge på over -og undertråden slik at begge sider har matchende tråd :) 

En bonus med over -og undertråd i ulike farger er at det blir lettere å balansere undertrådspenningen mot overtrådspenningen. Ved balansert trådspenning skal «knuten» mellom over -og undertråd legge seg mellom stofflagene slik at tråden på motsatt side ikke blir synlig på den aktuelle siden 👍

 

IMG_8240.jpeg

IMG_8273.jpeg

IMG_8284.jpeg

IMG_8278.jpeg

IMG_8275.jpeg

  • Liker 3
  • Takk 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.