Gå til innhold
  • Bli medlem

Morakniv - Wit BlackBlade™ (S)


tshansen

Anbefalte innlegg

tshansen skrev (29 minutter siden):

Nei jeg har ikke prøvd denne selv enda. Jeg hadde den i hånden sist gang jeg var på Helle Fabrikker, men det ble ikke noe kjøp den gang. Jeg har veldig lyst på denne, samt Helle Dele kniven neste gang jeg er der oppe. Så får vi se hva vi lander på 🤪
En slik kniv med litt kort håndtak hvor man ofte bruker finger på ryggen syntes jeg er best å ikke ha flat rygg. Føles veldig skarpt mot tommel når den brukes. Men dette er naturligvis smak og behag. Takk for tips og påminnelse.... der var sjuken gang igjen 🙈
(sitter å ser på ny motorsag også) 

Ja, jeg skal lage flat rygg bare fra halvveis og mot spissen. Den lager litt gnister fra fabrikken, så trengs bare litt ekstra filing.

Anbefaler de elektriske motorsagene fra Husqvarna, som 535i XP 😊

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
tshansen skrev (46 minutter siden):

Nei jeg har ikke prøvd denne selv enda. Jeg hadde den i hånden sist gang jeg var på Helle Fabrikker, men det ble ikke noe kjøp den gang. Jeg har veldig lyst på denne, samt Helle Dele kniven neste gang jeg er der oppe. Så får vi se hva vi lander på 🤪
En slik kniv med litt kort håndtak hvor man ofte bruker finger på ryggen syntes jeg er best å ikke ha flat rygg. Føles veldig skarpt mot tommel når den brukes. Men dette er naturligvis smak og behag. Takk for tips og påminnelse.... der var sjuken gang igjen 🙈
(sitter å ser på ny motorsag også) 

Hvordan var det å besøke Helle fabrikker? Måtte du avtale besøk eller stakk du bare innom? Er det billigere å kjøpe direkte fra fabrikken?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harald Blåtann skrev (12 timer siden):

Hvordan var det å besøke Helle fabrikker? Måtte du avtale besøk eller stakk du bare innom? Er det billigere å kjøpe direkte fra fabrikken?

Jeg er ikke noe fan av de elektriske motorsagene, de er ikke så smooth å jobbe med, de er enten av eller på. En bensindrevet kan man regulere mer med gassen og har mer kontroll med (i min mening) 

De har åpent fabrikkutsalg, så innen for åpningstid er det bare å komme på døren også får du kikke på alt av kniver de har der, de fleste har små skjønnhetsfeil og selges til redusert pris. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

aico skrev (På 4.11.2023 den 16.58):

0,3 kg ja, det er lite. Jeg trudde min Hultafors Ågelsjön var liten, men selv den er 660 gram basert på usikre kilder på internett.

Som sagt, kanskje jeg ikke gikk hardt nok inn for å finne en øks som fungerer, men jeg klarer å finne mange andre kaninhull å pøse penger i så når kniv fungerer såpass bra så var ikke motivasjonen helt der.

IMG_8023_Original.thumb.jpeg.30b3d6d6d7ecc8f59e5d741295f850de.jpeg

Sidespor: hvilken vedovn er det? Glass i siden også? Jeg gikk for G-Stove med oppheng på sidene og vindu i dør👍 men denne var kjekk👍🙂

Tar btw screenshot av samtlige tråder da man aldri får for mange kniver. Ok, ikke alle får nok beltetid men da kan de pryde veggen 😏🤔

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.