Gå til innhold
  • Bli medlem

Kovea Booster +1


LisaAA

Anbefalte innlegg

Jeg har en Kovea Booster +1 som jeg opplever at har begynt å brenne litt urent, dvs for mye flammer i gassflammen. Jeg benytter også en silencer siden den bråker som et uvær..men nå har den begynt å rødgløde voldsomt..er det noen som har erfaring med denne brenneren og liknende tilfelle?

Dyse er nylig renset og bensinen er nyinnkjøpt. Er blitt litt engstelig for å bruke den i teltet med tanke på om den avgir kullos..

IMG_2008.jpeg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har aldri brukt silencer, men det står noe på: https://www.berniedawg.com/berniedawg-silent-damper-cap-instructions/

Får sikkert mange svar om man søker på underburn silencer på Google.

De som bruker silencer har sikkert kjennskap til problematikken, holder en knapp på at en god rens og vask av silencer og brenner løser det. Samt sjekke at pumpelær/pakning er i orden.

Er den sotete funker et bad av sitronsyre og zalo og en myk børste til rengjøring.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det Kristoffer Sandnes skriver. 
 

Fra eget liv: Jeg kan få underburn på mine brennere med silencer hvis jeg ikke lar forvarminsflammen  slukke helt før jeg åpner krana. Må tennes fra toppen. Men det vet du sikkert allerede. 

Endret av SnorreL
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kristoffer Sandnes skrev (8 minutter siden):

Jeg har aldri brukt silencer, men det står noe på: https://www.berniedawg.com/berniedawg-silent-damper-cap-instructions/

Får sikkert mange svar om man søker på underburn silencer på Google.

De som bruker silencer har sikkert kjennskap til problematikken, holder en knapp på at en god rens og vask av silencer og brenner løser det. Samt sjekke at pumpelær/pakning er i orden.

Er den sotete funker et bad av sitronsyre og zalo og en myk børste til rengjøring.

Ok. Takk for svar. Da får jeg rett og slett ta en skikkelig vask på den..Det har jeg aldri gjort..kun renset dyse. Og den er godt brukt..

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

SnorreL skrev (3 minutter siden):

Det Kristoffer Sandnes skriver. 
 

Fra eget liv: Jeg kan få underburn på mine brennere hvis jeg ikke lar forvarminsflammen  slukke helt før jeg åpner krana. Må tennes fra toppen. Men det vet du sikkert allerede. 

Ok ..der er jeg nok litt kjapp på påtenningen ..da prøver jeg ut dette og ser om det hjelper :) takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.