Øyvind Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Jeg med fler har planer om å padle kvennavassdraget i Juni/Juli -07. Planen er å parkere bil ved Møsvatn og ta Haukeliekspressen til Røldal, for så på et vis å bli transprtert opp til Midalsbu, og deretter gå til Holmavatn! Noen som har prøvd denne turen og på denne måten? Alle tips om ruta og kvenna tas imot med takk... Øyvind
knutis Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Turen står beskrevet i boka til Øystein Køhn. Kanopadling i Norge.
ozzi Skrevet 4. januar 2007 Skrevet 4. januar 2007 Har ikke padlet der selv, men de øvre delene er fine. I de nedre delene blir det nok mye bæring. Tips: Hvis du skriver Kvenna i søkefunksjonen til venstre på siden her, så får du opp mange tråder om samme tema.
Anders S. Skrevet 18. januar 2007 Skrevet 18. januar 2007 Hei! Eg og ein kamerat tok denne turen i 2001. Fyrst vil eg sei att det er ein kjempefin tur. Me var på tur i slutten av August det året, og hadde nok mindre vannføring enn de sannsynlegvis vil få. Det er riktig att turen inneheld ein god del bæring, men eg synest att det var godt å få brukt beina litt og. Eg vil annbefale deg å beregne god tid på turen, og å ikkje berre "rasa gjennom" på kortast mulig tid. Dette er ein tur som kan nytast. Det er min anbefaling. Vere på Vidda og nyte.... Mvh Anders
espenei Skrevet 22. juli 2010 Skrevet 22. juli 2010 Hei. Vi er to kamerater som tok turen i fjor (2009) Vi har laget en film om turen. Den ligger til salgs på www.magasinet.no. Se trailer: http://www.youtube.com/watch?v=Tcak8gnjklc.
Gjest Skrevet 23. juli 2010 Skrevet 23. juli 2010 Jeg anbefaler på det sterkeste Johan Vaas bok "Langs Kvenna -Før og no" fra 2009. En fantastisk historieforteller og dårlig kanopadler beretter om turen fra Valldal og ned hele Kvenna med en kameratgjeng, spedd med gammel og ny historie fra Vidda. Kan f.eks kjøpes her: http://www.dntoslo.no/turbo/article.php?ar_id=21085&fo_id=686
aquavita Skrevet 24. februar 2011 Skrevet 24. februar 2011 Her finner du ut mye om padling i Kvenna: www.kvenna.no
eirikw Skrevet 24. februar 2011 Skrevet 24. februar 2011 Hei! Padla Kvenna i overgangen juni / juli 2000. Vi gikk to vendinger fra Middalsbu. Stopp og nyt setra i Vivassdalen, den er et syn for seg sjøl. Holmavatnet var islagt så tidlig på sommeren. Vi sto med ett bein i kanoen og sparka fra på isen med det andre, artig! Som en sa tidligere her: bruk god tid. Det er en kjempetur. Fra Vollevatn er det bæring helt til Mogen, så her lønner det seg å slå sammen kanoen. God tur! EirikW
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå