Gå til innhold
  • Bli medlem

Helsport Rago Spring Lady vs Warmpeace Viking 300


Anbefalte innlegg

Hei!

Trenger litt hjelp med valg av sovepose (sommerpose) fra mai-sep. Skal hovedsakelig brukes til hengekøye evt. teltur i lavlandet (Østlandet). Er 160 cm høy og fryser lett. Ønsker en sovepose som er lett, men også varmer godt. Har sett ut to soveposer hhv. helsport Rago Spring lady og Warmpeace Viking 300 short wide, noen som har erfaringer med disse? Evt. har anbefalinger på andre soveposer. Maxpris 3000 kr. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har WP Viking 300 Long Wide som jeg har brukt ca. 40 netter tilsammen over 4 turer. Hvis du fryser lett kan det hende du skal se etter noe som er litt varmere. Det skal ganske mye til før jeg fryser, og sover stort sett bare i boxer, men på turen ved Vonsjøen  i 2017 hvor vi hadde nattetemperaturer ned mot 5 grader på 750m høyde måtte jeg på med tynn ull noen av nettene. Min Helsport Alta har ca. samme temperatur rating men der gikk det helt fint i samme temperatur, men den har varmekrage og bedre tetting på hetten, så det er nok noe av forklaringen.

Viking 300 har jo en ganske fin vekt og pakkvolum, så du kan jo kanskje sove med ull på kroppen for å kompensere, det er jo litt smak og behag. Ev. satse på at du kommer til å overnatte i temperaturer som ligger godt over 5 grader. Jeg kjenner ikke så godt til hvilke temperaturer man kan forvente i lavlandet på østlandet i perioden mai-sep.

Jeg er for øvrig veldig fornøyd med min Viking 300. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.