Gå til innhold
  • Bli medlem

Noen som har erfaring med Alpha 200i til turbruk?


tesk

Anbefalte innlegg

Jeg har i mange år brukt Garmin GPSMAP 62s på reinsdyrjakt og tur. Den har fungert veldig bra, men etter en litt kjip opplevelse på fjellet (alene uten mobildekning) tenkte det kunne være lurt å investere i Garmin med InReach teknologi.

Jeg har også fuglehund så jeg har også hatt en Alpha 100 som jeg brukte til den type jakt (sammen med Fenix klokke)

Jeg har nå solgt disse to dingsene og kjøpt ny Alpha 200i (mest pga den sykt digge glasskjermen) -denne har jo InReach også. 
Er det noen som har erfaring med å bruke en håndholdt jaktgps til turbruk? Vekten er noenlunde det samme på alle. Batteritiden er kortere på den Alpha 200, men jeg har 2 ekstra batterier 

Alpha 200 er noe mer bulky sammenlignet med 62s, men jeg holdt i GPSMAP66i her om dagen og den føltes jo ca lik som Alpha 200 i størrelse og vekt

Er det kun batteritid som skiller toppmodellene i GPSMAP/Alpha leirene? Noen som har praktisk erfaring?

Endret av tesk
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...
Annonse

Drar opp igjen denne tråden i stedet for å lage en ny.

Har Garmin GPSMAP 66st og Garmin InReach Mini, da det ble jakthund så må det til gps til hunden. Mitt spørsmål er som følger.

Vil en Garmin Alpha enhet fungere til turbruk på lengre fjellturer som erstatning for en GPSMAP enhet mtp oppløsning og detaljnivå?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 måneder senere...

Kommer ikke dette bare an på selve kartet du har på gpsen? Jeg har i alle år brukt alpha 100 på tur, og denne syns jeg fungerer helt knall for å finne stier og har mange gode deltaljer over terrenget jeg går i (dette er jo like viktig når man jakter å, vil jeg mene da :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.