Gå til innhold
  • Bli medlem

ny recon pack?


norsketim

Anbefalte innlegg

Stemmer det at Norröna har lansert en ny version av recon pack'en?

Jeg var forbi Naturkompaniet i Stockholm og så at de hadde en SVART Recon Pack med nye remmer uten klickspenner, faste sidelommer, hel sekkepose uten ingang i nedre del av sekken og en hel del nye festemuligheter.

Finner den verken på Norröna's egen side eller noe annet sted på webben.

Er det en gammel version, eller noe annet.

Den hadde syncroflex bäresystem.

Noen som har peil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var ingen synkron sekk.

Det sto Recon Pack 125 på framsiden, som det står på den grönne.

Synes bare at det er merkelig at den finnes i butikk her i STKHLM, men ikke på Norröna's webbside.

En del av lösningene var klare forbedringer - som festepunktene og de klippsfrie remmene, men jeg synes at det var veldig usmidig å ikke ha en åpning lengre nede på sekkeposen til "soveposerummet".

125 liter sekk er en stor og dyp sekk, og selv med god planlegging er det j**lig kranglete å komme ned i bunnen på sekken for å nå noe det viste seg man hadde bruk for i allefall.

At sidelommene ikke går å ta av, og ei heller komprimere inn mot sekken synes jeg er et nedkjöp.

Det er vel slik at disse lösningene gjör at sekken blir mer solid og slitesterk, men jeg kan ikke akkurat si at den modellen jeg har (recon pack med syncroflex - grönn) virker särlig pinglete. Snarere tvärt imot. Mine intrykk og erfaringer med denne sekken er udelt positive.

Jeg må si at jeg liker min egen bedre en den "nye" - om den nå er dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reconpack fins i både gammel og ny utgave.

Ble fortalt i en sportsforretning at det var kommet så mange forespørsler etter den gamle modelen når den nye kom på markedet, at Norrøna fortsatt velger å selge den gamle modellen parallelt med den nye. Jeg vet ikke hvor lenge den gamle modellen vil være i salg. Selv sjekket jeg ut begge modellene og valgte den gamle modellen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg prater om gammel og ny recon pack, så handler det ikke om för og etter syncroflex men en helt ny variant som ikke ser ut som noen av disse.

Jeg har selv en "ny" recon pack med syncroflex bäresystem, med sidelommer som har glidelåsfestning og åpning osv. Altså den man ser på Norrönas egen hjemmeside.

Den sekken jeg derimot så på Naturkompaniet i Stockholm er svart, har ingen nedre ingang på sekkeposen, andre festelösninger utenpå sekken, ikke strikk på lokket, sidelommene sitterfast og kan ikke tas av, det finnes ingen klikk-spenner på remmer utenpå sekken for å stenge lokket, ny strammelösning på hoftebeltet...

Min konklusjon er at det er en helt ny variant recon pack (model 06/07) som jeg ser.

Jeg synes vel som sagt at noen av de nye lösningene er bra, men ikke alt.

Liker forövrig ikke den svarte fargen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 uker senere...

Ah... ja da fikk man endelig svar på denne "nye" recon packen.

Jeg gikk helt enkelt inn på Naturkompaniet i Stockholm og spurte hva det var for slags sekk -

og ble da fortalt at dette var en spesial version laget for fallskjärmjegere i svenske forsvaret.

Den er hel enkelt laget for å gå minst mulig istykker (joda, det er vel det meste).

Denne sekken har alltså ingen glidlåser noe sted.

Sidelommene sitter fast, ingen ingang lengre ned på sekkeposen, ekstra laaaange reimer til lokket så man kan toppe sekken skikkelig pluss at du ikke behöver å ta lös remmene for å komme i sekken, ingen klipplocks. Kort sagt en veldig strippa og enkel version av recon'en der så lite som mulig kan gå i filler. Det var i tillegg noen form for lett kombatpack i sekken slik at man kan ta med seg det viktigste og dumpe resten ved behov.

Jaja, der ser man.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det som også er litt spennende med en slik "strippa" sekk er jo hvor mye vekt som har blitt fjernet. Glidelåser er jo ikke det aller letteste i verden. Enig i at det er litt kronglete å få tak i det som ligger nederst i en slik sekkepose, men for å få en lettere og mer solid sekk er det kanskje verdt det? Hvordan var prisen?

H.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

..prisen var den samme som på den grönne.

Ellers synes jeg vel at det kan väre värt de ekstra grammene i allefall på en ingang lengre ned på sekkeposen av rent praktiske hensyn. Det krever ellers en hel del planlegging og disiplin å holde oversikt og orden i sekken. Om man plutselig er nödt til å pakke i huj-o-hast,

blir det kjapt kaos i sekken og helt umulig å finne saker. Särlig da, om det atpåtil er mörkt.

Ikke hjelper det da heller at sekken i seg er svart.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.