Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Sitter nå her og har bestilt diverse soveposer for bruk i sommerhalvåret, og mulig noe vår og høst. Brukes på enkle turer i nærmiljøet med familien, stort sett. 

Har nå bestilt 

Helsport svadalen - sendes tilbake. Litt kort.

Mountain equipment classic 500 Lang - hentes på posten i dag. Kona har en sånn og den virker fin, men er litt dyr. Dog bruker jeg gjerne litt ekstra for å få noe litt fint.

Skjult lenke - logg inn for å se den

Haglöfs ursus -9

Den jeg på en måte har mest lyst på, men også er litt usikker på, er denne

som jeg har bestilt for 1999 på fjellsport.

Vil denne holde til sommer og litt vår og høst? Ser folk har poser med omtrent samme mengde dun, og tenker at jeg nok vil være komfortabel i den. Et annet moment er at jeg ofte leser på kveldene, og derfor sovner med posen åpen, slik at det blir kaldt. Med denne vil jeg kunne ha posen helt på, og bare stikke armene ut for å holde boka. Genialt? 

Bruker også litt hengekøye, og den ser jo fin ut til dette og. Har dessuten andre poser, bl.a. en eldre Norheim dunpose, som kan brukes når det er kaldere.

Hva sier folket?

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Øyvind_B
      Hei,
      Har tenkt å kjøpe exped synmat. Men er veldig usikker på om jeg skal velge 7 eller 9cm.
      Sovner alltid på siden, og er spent på om jeg kommer nok opp fra bakken med 7cm, noen som har erfaringer?
    • Av Annajoh
      Hei! Jeg har bestemt meg for å investere i ny sovepose ettersom den jeg har, som er arvet etter min mor og far, visstnok er eldre enn meg😂 OG jeg fryser noe voldsomt i den. Jeg er nok litt frossen av meg, men den er nok i utgangspunktet ikke laget for kaldere temperaturer enn 5 grader.
      Jeg er ute etter en sovepose laget for damer, da jeg ofte blir veldig kald på føttene. Jeg sover gjerne med varmeflaske, to par ullsokker og varmeelement (noen ganger også tovede tøfler), og da holder jeg varmen. Men synes dette er litt tungvint og skulle gjerne kommet meg unna med ett eller to par sokker😂 Er det noen som har gode forslag til en ny sovepose til meg? Jeg skal nok ikke sove ute noe særlig på vinteren, men jeg vil gjerne ha en pose man kan sove komfortabelt i ned til -5 (helst kanskje -10 grader, da jeg som sagt fryser lett). Jeg er ute etter en som ikke koster så veldig mye mer enn 3000 kr. Fint om den er relativt lett og enkel å pakke ned. Jeg kan bruke min gamle på varme sommerdager, denne er mest til vår og høst😊 Håper på noen gode tips!
    • Av Trine Elde Pedersen
      Jeg er en frostpist, noen med erfaringer på denne? Pengboka tillater ikke sovepose til tusenvis av kroner, og ser det er en del tilbud på denne nå. 
      Andre forslag til gode/greie varme poser til en studentvennlig pris? Må ikke ha den letteste posen, ryggen og beina tåler og liker litt arbeid. 
    • Av ost
      Hei
      Neste uke fyller dem minste datteren min 9 år, og sovepose står på gaveplanen. Mine to eldre barn har alle fått variasjoner (etter når de er kjøpt) over Mammut 3-sesaon MTI sovepose. Disse har ligger mellom 1,5 og 1,8 kg, syntetisk, og har en komforttemperatur rett over null. 
      Disse soveposene er greie de og jeg kunne fort ha kjøpt lik til minstejenta, men jeg irriterer meg grønn over hvor vanskelig det er å komprimere disse soveposene skikkelig, spesielt når utgangspunktet er at de skal ned i en barnesekk.
      SÅ: hva gjør dere som har barn, og hva kjøper dere? Går dere for dun for barna? Jeg er opptatt av at en sovepose for et barn ikke skal være en porselensdukke - den må kunne brukes. Samtidig vil jeg ha lav vekt, holdbarhet, god komprimering og lav pris (ja jeg vet jeg vet, pose og sekk osv). Bruken er primært telt og hengekøye. Kanskje åpen himmel etterhvert også. Jeg tenker jeg kjøper en pose nå som hun skal ha til hun a) eksploderer i vekst og må ha ny av den grunn eller b) sliter ut den hun nå får eller c) kjøper selv når hun en dag begynner å blir mer kravstor. 
      Denne kunne kanskje vært en mulighet: Skjult lenke - logg inn for å se den?
      Fjellsport har vårsalg, hva med denne: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Hekta på tur har jo denne: Skjult lenke - logg inn for å se den
      Mange har også tidligere snakker om Warmpeace Viking, men holder denne på duna? Og er det verdt å kjøpe nå som det ikke er på salg?
      Hva gjør dere og hva bruker dere? 
    • Av StorHans
      Hei!. 
      Jeg planlegger tur fra Skien til Eidfjord/omegn. Og jeg skal gå over vidda. Jeg skal starte turen fra Skien i midten av August. 
      Jeg vurderer både dun og fiber. Men ettersom jeg skal sove i telt, og har mulighet til å tørke utstyr på hyttene. Så vurderer jeg sterkt og prøve ut en dunpose for første gang. 
      Jeg håpte med dette innlegget at noen kunne gi meg noen innspill til valget av sovepose. Jeg har sett meg ut 3 alternativer. 
      -Takker for alle svar!!! 
      Enten Helsport Alta. t-limit - 6.           1.6kg.
      Marmot never winter dun. t-limit - 1.7. 850g.
      Eller Mammut nordic dun. t-limit - 5. 1kg.
      I vedlegget under så har jeg lagt til været som var ved Sandhaug hytta midt på Hardangervidda. Fra midten av August i fjor.

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Milrab Milrab

Skitt Fiske

• Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.