Gå til innhold
  • Bli medlem

Materialer på telt


Eskimona

Anbefalte innlegg

På 3.9.2018 den 10.39, Memento mori skrev:

Fint om du legger ut her hva du ender opp med. 

Etter mye om og men (jeg er tidenes vinglepetter) gikk jeg for Mountain Hardwear optic 3,5 kjøpt på outnorth.no. Ønsket var først og fremst kuppeltelt med muligheter for utsikt, da søstra mi har et Helsport tunneltelt jeg kan låne hvis jeg trenger stort fortelt. Valget falt på dette blant annet pga god takhøyde (122 cm) og relativt lav vekt (rett under 3 kg med alt) for kuppeltelt å være (Turte ikke å kjøpe billigteltet da jeg var redd for at bunnduken ikke ville tåle så mye). I tillegg fant jeg god pris på outnorth.no og med nyhetsbrev-rabatten kostet det meg drøye 1800,- og det er vel så bra som man kan få til. Anmeldelser av teltet er generelt gode. Har satt det opp i stua og jeg ble litt overrasket over hvor luftig det er. hele innerteltet er netting (mesh?), noe jeg ikke hadde skjønt helt fra bildene, men da får dette bli godværsteltet og tunnelteltet til søstra bli uværsteltet 😬 digger takhøyden og at man kan åpne begge dørene og få stor, fin utsikt. Føles som om jeg har kjøpt meg et hus 😅 Pluggene som følger med er av den runde typen (vet ikke hva det heter) og det følger bare med to barduner, men hvis det blir en ulempe får jeg bare shoppe litt på ebay tenker jeg. Var også skeptisk til dette med vannsøyle (1500mm yttertelt, 3000 mm bunnduk), men har lest her inne at dette skal man ta med en klype salt. Anmeldelsene mente at teltet holdt dårlig vær godt ute, så håper det stemmer.

Så nå er jeg klar med mitt nyinnkjøpte utstyr - telt (hus), liggeunderlag fra exped og sovepose fra warmpiece, venter nå bare på at det skal bli litt pause fra regnet her i Trøndelag så jeg kan komme meg ut på minst én fin høsttur før løvet forsvinner helt fra trærne. 🏕

DSC_0061.JPG

DSC_0060.JPG

DSC_0059.JPG

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.