Gå til innhold
  • Bli medlem

Valgets kvaler


Gjest Turlyst

Anbefalte innlegg

Gjest Turlyst

Sovepose entusiasten må bestemme seg til i morgen kl. 09:00.

Følgende valg rangert:

  1. http://www.xcsports.com/merkevarer/mountain-equipment/soveposer/extreme-alpine/xeros/
  2. http://www.xcsports.com/merkevarer/mountain-equipment/soveposer/glacier/glacier-700/

Begge har ytterstoff med vannsøyle 1500mm, men Glacier har tykkere og mer robust stoff enn Xeros. Xeros er high end pose, mens Glacier er en superbra "arbeidshest". Jeg har allerede to poser med endurance ytterstoff, så Xeros frister mest. 800+ EU dun også (93%)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Turlyst

Har tenkt en stund. Nå har også Fjellsport god rabatt, derfor kun disse to. WM blir for kostbart. Rab har jeg fra før. Sovepose i det temperaturområdet, samt rimelig vannavstøtende stoff er viktige kriterier.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 timer siden, JanRH skrev:

Har tenkt en stund. Nå har også Fjellsport god rabatt, derfor kun disse to. WM blir for kostbart. Rab har jeg fra før. Sovepose i det temperaturområdet, samt rimelig vannavstøtende stoff er viktige kriterier.

Hvordan er det å handle soveposer på fjellsport nå? Mener å huske å ha lest en post hvor du skrev at de ble lagret dårlig slik at de var skitne etc... :) 

Ser at de har Rab Neutrino Endurance 600 womens til 3999... Vurderer å kjøpe, men samtidig så kommer den kanskje på tilbud igjen etter jul en gang? Trenger egentlig vinterpose mest nå... 

Lykke til med valget forresten :) Kikket raskt på de og ville vel kanskje utifra det som stod og det du sier valgt Xeros. Den veier jo også litt mindre og bedre fillpower.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sammenligner du Warmpeace 900 med Glacier er Warmpace bare 109 gram tyngre, varmere, og 700kr billigere.

Xeros er 320 gram lettere, enda litt kaldere, og 2000kr dyrere enn warmpace.

For min del hadde valget stått mellom Warmpace 900 og Xeros posen. De skiller 2 grader i t-lim, hvor wamrpace er varmest, 320 gram og 2000kr.

109 gram er ingenting, 320 gram er heller ikke allverden, men nok til å tenke på det.

Er xeros en "trang og smal" pose? Liggekomforten har mye å si også. Jeg synes warmpace er romslig og god.

Endret av Mareng
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Turlyst
3 timer siden, Turjente93 skrev:

Hvordan er det å handle soveposer på fjellsport nå? Mener å huske å ha lest en post hvor du skrev at de ble lagret dårlig slik at de var skitne etc... :) 

Ser at de har Rab Neutrino Endurance 600 womens til 3999... Vurderer å kjøpe, men samtidig så kommer den kanskje på tilbud igjen etter jul en gang? Trenger egentlig vinterpose mest nå... 

Lykke til med valget forresten :) Kikket raskt på de og ville vel kanskje utifra det som stod og det du sier valgt Xeros. Den veier jo også litt mindre og bedre fillpower.

Oppbevaringstrekkene på alle jeg har sett på er ikke reine. Stort sett går det å børste dette bort med tørr klut, men ikke alt. Det synes å komme fra lagerhyllene de er oppbevart på. Rab er pakket inn i plast fra Rab, så ikke noe problem med dem.

Fjellsport har soveposetilbud mange ganger i året:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.