Chirsbom Skrevet 17. august 2017 Skrevet 17. august 2017 Hei! Tenkte bruke 5 dager alene på snaufjellet i sørøst neste helg, med Oslo som utgangspunkt og tilgang til bil. Har etter en hektisk sommer på jobb, hvor jeg faktisk glemte at jeg har litt ferie innkommende nå, et ønske om storslått natur. En basecamp som utgangspunkt for rusling blant nakne fjell, åpne vidder, stille vann, med stillhet generelt, og en god bok til. Gjerne med en forholdsvis lett 2000 meter topp å bestige i nærheten. Hvor ville du satt opp ditt telt nå? Siter
Knappetelt Skrevet 18. august 2017 Skrevet 18. august 2017 Ut fra topp over 2k og vidde, må det bli Valdresflya og Rasletinden. Link Men vidde og høye topper er i utgangspunktet motsatte egenskaper. Kos deg på tur. Siter
Chirsbom Skrevet 18. august 2017 Forfatter Skrevet 18. august 2017 Takk for tipset! Det er kanskje vanskelig å få i pose og sekk, men i løpet av en langhelg håper jeg å få til begge deler, om ikke på samme tid. Siter
Gittiamo Skrevet 18. august 2017 Skrevet 18. august 2017 Heier også på Valdresflya. Da er det bare å komme seg over veien for å få en topp, eller flere, på 2K. Siter
Populært innlegg Chirsbom Skrevet 29. august 2017 Forfatter Populært innlegg Skrevet 29. august 2017 Takk for alle tips! Det ble til en langhelg i Rondane, med en topptur og en slags mini trekant over 4 netter. Ankom ganske sent dag 1 så ble tidlig leir rett sør for Rondvassbu, rett nedenfor en høyde der. Det var rene festivalcampen ved hytta pga leirskoler og det fristet ikke helt. Dag 2 ble en tur opp på Vinjeronden i strålende sol før båt over vannet og leir ved Bergedalstjønnin. Våknet dag 3 med rim på teltet, og vandret langs Langglupdalen til et sted anbefalt her inne på forumet, rett sør for der stiene møtes før brua over elven, der er det fint å slå opp teltet. Dag 4 startet med Rondslottet badet i morgenlys, helgens helt klare høydepunkt og verdt hver eneste meter over steinete stier med tung sekk. Var en tur innom Bjørnhollia og fikk ladet opp med karbonadesmørbrød med egg og løk før det bar opp igjen i Illmannsdalen og siste overnatting rett øst for Fremre Illmanstjønnin. Jeg var maks heldig med været, blåste litt men ellers strålende sol. Og ide jeg satte meg i bilen på Spranget mandag ettermiddag kom de første dråpene. Dette var mitt første besøk til Rondane, men det blir ikke det siste. Veslesmeden og Rondslottet står på menyen, også den "klassiske" trekanten mellom hyttene med sekk ca halvparten av hva jeg dro rundt på. Men jeg kan helt klart anbefale å campe i Rondane, da utsikten kan være upåklagelig 12 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.