Jump to content

Recommended Posts

Posted

Da guttungen slippes av på Trollaktiv på Evje en Fredag kl.15 tifdlig i Juni og skal hentes Søndag etter lunsj en gang, trenger jeg noe å fylle disse dagene med. Og hva bedre enn å ta en helgetur i det vakre Setesdalsområdet?

Både hytteovernatting og telt fungerer. Helst DNT sti da dette er totalt ukjent område for meg å gå i. Det er kanskje for mye snø enda der til å gå Langeid-Gaukhei-Øyvsbu-Langeid?

Tips mottas med takk :-)

Annonse
Posted

Hvis det holder seg like kjølig som nå spørs det om ikke Langeid-Gaukhei-Øyuvsbu-Langeid har for mye snø tidlig i juni. Kommer varmen kan det kanskje gå. Det er uansett en fin tur med dagsetapper rundt 6-7 timer. Et alternativ er kanskje å kjøre til Ljosland og gå inn til Lakkenstova, en kort gåtur på et par timer.

Hvis du satser på telt er mulighetene mange. F.eks. innover fra Bortelid eller Ljosland, begge steder har DNT-stier. Eller opp i Setesdal austhei (der er jeg ikke kjent)

Bildet under er tatt fra Vardeheia på Bortelid i Åseral søndag 7. mai. 700-800 m.o.h. Fortsatt en del snø, selv om det er bart på toppene og innimellom.

20170507_122930.jpg