André Pedersen Skrevet 26. april 2017 Skrevet 26. april 2017 Hei. jeg skal på kanotur med barna nå i mai, kjøre til Mykle og padle over til Krokvann-Ramsvann. noen som har erfaring med fiske midt i mai i fjell/skogsvann? det er vel litt tidlig med tanke på klekking, men fiske med sluk og spinner? fisken er jo under isen om vinteren og den biter jo på pilketurer, så jeg ser for meg at det ikke er for tidlig med slukstanga. takker for tips. Siter
Lompa Skrevet 27. april 2017 Skrevet 27. april 2017 Særlig tidlig i sesongen er innosene bankers. Før klekkingen er kommet i gang kommer det steinfluelarver ol med bekkene inn. Mens vannet enda er kaldt så er gjerne fisket best på den varmeste tiden, i motsetning til om sommeren, da man helst fisker om natta. Dorging etter kano med en wobbler kan være effektivt. Bruk flytewobbler, så setter den seg ikke fast om du stopper med padlinga. 1 Siter
Martin HJ Skrevet 27. april 2017 Skrevet 27. april 2017 Får å si det enkelt, det er bare å denge sluk og spinner. Fisken biter i Mai på varme soldager der oppe 1 Siter
André Pedersen Skrevet 28. april 2017 Forfatter Skrevet 28. april 2017 Fantastisk!! tusen takk for svar, da får vi se hvordan det blir så kommer jeg med en rapport. 1 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.