Gå til innhold
  • Bli medlem

Hengekøye - Ticket to the moon VS Hennessy?


thomashenrik

Anbefalte innlegg

Noen som har erfaring med disse to merkene? Er de av noelunde lik kvalitet, eller er det ene merke bedre? Kjøper man Hennessy Expedition asym Zip får man med både tarp og myggnett. Ticket To The Moon selger alt ekstrautstyr utenom. Ser G-Sport har en deal på Hennessy Expedition på 1400,- nå. Kjøper man en dobbel Ticket-hengekøye med tarp og myggnett, blir det kanskje rundt 1500,- med rabatt på Fjellsport. Men da må jeg vente i opptil 2 uker da varene ikke er på lager.

Ut av det jeg har sett, virker det som at Ticket-hengekøyene er ekstremt lette å henge opp, bittelitt mer "knot" med Hennessy. Er det lett å ta av myggnettingen på Hennessy, hvis man vil spare vekt og ikke har behov for det? Er det like lett å legge opplåsbart liggeunderlag i (Exped eller Neoair)?

Jeg er ikke så glad i å kjøpe noe, for så å finne ut at det fantes bedre alternativer. Så er bare på utkikk eller folk sine meninger og erfaringer. Takker for hjelp :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Først av alt så er Hennessy Expedition beregnet på folk opp til 180 cm, så hvis man er lengre enn ca 175 så bør man kanskje heller over på en lengre køye som Hennessy Explorer (Da ligger du flatere). Hennessy køyene er av bra kvalitet i alle detaljer etter min erfaring som er med explorer og expedition. Knute-systemet lærer du på to minutter (sjekk hjemmesidene til Hennessy) og kan forenkles med forskjellige løsninger hvis man ønsker det. Myggnettingen kan ikke tas av, men kan fint legges over slik at den ligger på en side. 

Jeg har og en TTTM køye men den framstår mer som en "strand-køye", og er nok ikke like robust i konstruksjonen som Hennessy-køyene selv om den også fint kan brukes til overnattinger. 

Oppblåsbare underlag kan brukes, men de er glatte slik at man lett kan våkne med underlaget over seg ;) Selv bruker jeg skum-underlag alla bamse, men underquilt er vel det beste. 

Endret av RoyN
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er 175cm, så da passer Expedition bra. Jeg hadde en mistanke om at Hennessy var mer for villmarken enn Ticket To The Moon. 

Og det er jo ikke verre enn å la den medfølgende tarpen til Hennessy ligge hjemme hvis man vet det er finvær, for evt å spare vekt og volum.

Frister imidlertid med en liten og nett Ticket-hengekøye også, til de lettere turene. Selv om jeg prøver å ikke ha for mye utstyr ;)

Endret av thomashenrik
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.