Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Hei,

Jeg har lyst til å gå Gjendesheim-Glitterheim-Spiterstulen-Leirvassbu-Gjendebu-Memurubu og så ta båten tilbake til Gjendesheim (da jeg har gått Besseggen flere ganger tidligere), eventuelt starte på Memurubu og gå andre veien. Men er det det noen her som vet hvilken vei som lønner seg å gå? Jeg har vært på de fleste av disse hyttene, men bortsett fra Besseggen så har jeg alltid bare gått toppturer ut fra hyttene, ikke mellom hyttene og derfor usikker på hvilken rekkefølge det lønner seg å gå rundturen.

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Etapen Gjendesheim-Glitterheim er forholdsvis lang. Etapen Gjendebu-Memurubu er betydeligt kortere. Hvis du vil starte turen straks, du når frem til Gjendesheim (uden overnatning først), skal du starte tidligt for at nå til Glitterheim på en dag. Du kan nok bedre nå at tage båden ind til Memurubu (hvis der er en båd, der passer på det tidspunkt) og så gå til Gjendebu. Hvis du uanset vil starte med en overnatning på Gjendesheim, må du bare tænke over, om du helst vil starte med en lidt lang etape og slutte med en kortere etape og en bådtur (hvor du er afhængig af fartplanen) eller omvendt. Ellers kan jeg ikke se nogen særlig grund til, at den ene vej rundt skulle være at foretrække frem for den anden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.