Gå til innhold
  • Bli medlem

skotøy for vått tereng


Arild M

Anbefalte innlegg

Finnes det skotøy for vått sleipt underlag?

går turer på 2 timer pluss, men jeg sklir og blir våt på bena i gore tex. Dette da impregnering uolder i ca 5000 skritt ifølge de fleste tester.

noen som har erfaringer her?

skulle gjerne brukt gummistøvler, men de har ingen støtte for foten og jeg sliter med overtråkk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Når det gjelder feste så er brodder fint i mange tilfelle. Kommer an på underlaget, men for oss som går en del i skog og i sleipe skråninger på råtten snø-is så har broddene vist seg fine også på sleipe greiner og denslags.

 

Vi bruker snowline chainsen på m77 og nei - man er ikke evig tørr i m77 heller, men med godt stell holder de overraskende lenge og siden de ikke er foret så tørker de raskt.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine 3år gamle Alfa Bitihorn holdt meg tørr på beina i to uker på Hvidda i sommer. I kombinasjon med Dermizax-gamasjer og noen ekstralisser til å knyte rundt skoen over gamasjene kan jeg vade korte strekk til knea greit. 

De " kjettingene" som smgj nevner er bare supre. Funker også bra på våte svaberg, selv om slitasjen blir noe stor :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Har brukt et par Alfa Bever Grip+ de siste 6-7 åra. Vært fine de, men ganske tunge. Med regelmessig fetting har de holdt meg tørre på beina. I år var det på tide å kjøpe nye sko, og jeg endte opp med et par Bergans Pasvik High. Jeg er veldig fornøyd. Meget behagelige, veldig lette og de har vært 100% vanntett de 10 fulle dagene jeg har brukt dem så langt. Som dere veit har høsten vært av den våte sorten, og det har vært mye tråkking i søkkvåte myrer. 100% tørr på beina! Jeg håper de er slitesterke, omtalen i Jakt&Fiske og diverse har i hvert fall vært god.   

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 6 måneder senere...
Den 6.10.2015 at 11.23, fumigatus skrev:

I år var det på tide å kjøpe nye sko, og jeg endte opp med et par Bergans Pasvik High. Jeg er veldig fornøyd. Meget behagelige, veldig lette og de har vært 100% vanntett de 10 fulle dagene jeg har brukt dem så langt. Som dere veit har høsten vært av den våte sorten, og det har vært mye tråkking i søkkvåte myrer. 100% tørr på beina! Jeg håper de er slitesterke, omtalen i Jakt&Fiske og diverse har i hvert fall vært god.   

Jeg har sett litt på støvler i det siste. Har du noe mer erfaring å komme med angående Bergans sin støvel? Ser at disse er bare halve vekten av "vanlige" skinnstøvler og om DermiZax er bedre enn Gore-tex burde jo egentlig disse støvlene være et sikkerstikk. Finnes lite info om denne støvelen på nett egentlig og DermiZax i sko er vel heller ikke helt vanlig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.