Gå til innhold
  • Bli medlem

Anbefalte innlegg

Skrevet

Finnes det skotøy for vått sleipt underlag?

går turer på 2 timer pluss, men jeg sklir og blir våt på bena i gore tex. Dette da impregnering uolder i ca 5000 skritt ifølge de fleste tester.

noen som har erfaringer her?

skulle gjerne brukt gummistøvler, men de har ingen støtte for foten og jeg sliter med overtråkk

Skrevet

Jeg har 3-4-år gamle Crispi Besseggen sko som jeg aldri har blitt våt i så fremt jeg ikke har vasset over elv o.l. Stødig er de også. anbefales, om du har lik fot som meg :)

• Liker 1
Skrevet

Når det gjelder feste så er brodder fint i mange tilfelle. Kommer an på underlaget, men for oss som går en del i skog og i sleipe skråninger på råtten snø-is så har broddene vist seg fine også på sleipe greiner og denslags.

Vi bruker snowline chainsen på m77 og nei - man er ikke evig tørr i m77 heller, men med godt stell holder de overraskende lenge og siden de ikke er foret så tørker de raskt.

• Liker 1
Skrevet

Mine 3år gamle Alfa Bitihorn holdt meg tørr på beina i to uker på Hvidda i sommer. I kombinasjon med Dermizax-gamasjer og noen ekstralisser til å knyte rundt skoen over gamasjene kan jeg vade korte strekk til knea greit. 

De " kjettingene" som smgj nevner er bare supre. Funker også bra på våte svaberg, selv om slitasjen blir noe stor :)

Skrevet

Hei. Har brukt et par Alfa Bever Grip+ de siste 6-7 åra. Vært fine de, men ganske tunge. Med regelmessig fetting har de holdt meg tørre på beina. I år var det på tide å kjøpe nye sko, og jeg endte opp med et par Bergans Pasvik High. Jeg er veldig fornøyd. Meget behagelige, veldig lette og de har vært 100% vanntett de 10 fulle dagene jeg har brukt dem så langt. Som dere veit har høsten vært av den våte sorten, og det har vært mye tråkking i søkkvåte myrer. 100% tørr på beina! Jeg håper de er slitesterke, omtalen i Jakt&Fiske og diverse har i hvert fall vært god.   

• 6 måneder senere...
Skrevet
Den 6.10.2015 at 11.23, fumigatus skrev:

I år var det på tide å kjøpe nye sko, og jeg endte opp med et par Bergans Pasvik High. Jeg er veldig fornøyd. Meget behagelige, veldig lette og de har vært 100% vanntett de 10 fulle dagene jeg har brukt dem så langt. Som dere veit har høsten vært av den våte sorten, og det har vært mye tråkking i søkkvåte myrer. 100% tørr på beina! Jeg håper de er slitesterke, omtalen i Jakt&Fiske og diverse har i hvert fall vært god.   

Jeg har sett litt på støvler i det siste. Har du noe mer erfaring å komme med angående Bergans sin støvel? Ser at disse er bare halve vekten av "vanlige" skinnstøvler og om DermiZax er bedre enn Gore-tex burde jo egentlig disse støvlene være et sikkerstikk. Finnes lite info om denne støvelen på nett egentlig og DermiZax i sko er vel heller ikke helt vanlig.

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.