Gå til innhold
  • Bli medlem

Ryggsekkjungelen


Miamaria

Anbefalte innlegg

Jeg må ha meg ny ryggsekk, da den jeg kjøpte en gang er sporløst vekk. Den var på 24 liter, og det er nok noe sånt jeg trenger. Har en på 15 og en på 45. Så noe imellom der trenger jeg. (Jeg har ikke helt bestemt meg for at det er bare en jeg skal ha, det KAN være at det er mer lurt med en 22ish og en 35ish?)

 

Det som er viktig for meg:
• Lommer nok til enkel tilgang til telefon/kompaktkamera/sjokolade
• System for drikkeblære

• Mulighet for å stappe liten jakke el.l. kjapt utenpå sekken

• Gjerne regntrekk

Ser i hovedsak på Osprey-sekker, men det er jo et lustusen mellom 22 og 35 liter, og jeg ser ikke helt forskjellene på dem. Om det er mange lommer lett tilgjengelig inni vises heller ikke lett på bildene. Så om noen har erfaringer med noen av disse på de punktene jeg synes er viktige til mitt bruk, så hører jeg gjerne om det. Ser forresten også på Gregorysekker, for 45-literen jeg har er det merket og den liker jeg veldig godt.

 

– Og hva betyr det når en sekk er tilpasset damer? Hva er det da de har lagt vekt på? (Jeg skal ikke ha rosa sekk.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Er det skulderstroppene som er forskjellig ja, da er det sikkert lurt med damesekk. Tror ikke jeg er utpreget bred over skuldrene.

 

Hva jeg skal ha i sekken varierer jo veldig, men jeg så for meg at en 26-liter for eksempel, kunne være passelig "i midten" mellom de to jeg har. Men Mira som både har lommer og er damesekk finner jeg kun i en gyselig grønnfarge. Da ser alternativet ut til å være Sirrus 36, men det blir jo et ganske stort hopp mellom 15 og 36 så da spørs det om ikke jeg trenger en til. Liker ikke å drasse på mye større sekk enn jeg har behov for. (Det fører alltid til at jeg tar med meg mer enn nødvendig.)

Hersens jungel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ah! Nå fant jeg Sirrus i en 26-variant. Kanskje den kan være noe.  :w00t:

 

Neste spørsmål - Fjellsportrabatten gjelder vel kun ting som ikke er på tilbud - hvordan ser man om noe er det? Er det fullpris dersom det ikke står prosent-avslag på, eller har de noe annet symbol på det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Talon 22 er jo en fantastisk sekk med det du etterspør og til en fornuftig penge. Dog kan jo de fleste gode 30-litere strammes inn til å romme mye mindre. Så for min del hadde jeg ikke sett helt behovet. Har for min del ospreysekker på 22, 58 og 88 og synes jeg har sekker mer enn nok.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bland Ospreys finns som sagt Talon både i 22 och 33-liters version, men de saknar system för drickeblære.

Annars finns till exempel Haglöfs Gram 25, den har allt du önskar utom regntrekk,och ingenting onödigt utöver det du önskar.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.