Gå til innhold
  • Bli medlem

19.02.06: Gregorshornet (1116), Stordal


Svein

Anbefalte innlegg

Annonse

Vi fikk kun sjekke sørvendt side, tørrsnø langs ryggen hele veien til topps. Sola hadde varmet godt opp snøen i de øvre delene når vi kjørte ned (sør-sørøst). Tørrsnø lenger nede. Bevares, det er nok snø til å gå på ski :wink: Men lite å tære på for skiturer i april-mai-juni. Legger nok ned noen cm i dag også, bra prognoser for i morgen... og lite vind i dagene framover.

Oddis, du får bli frisk å ta deg en tur "hjem" :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bevares, det er nok snø til å gå på ski :wink: Men lite å tære på for skiturer i april-mai-juni.

På disse kanter gjelder det å nyte her og nå, og ikke "bekymre" seg for framtida. Og bare for å ha nevnt det:

I fjor var det netto snøtilvekst fra påske og fram til slutten av mai. Dette nøt vi jo godt av til godt utpå sommeren :lol:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skorpe under siste snøen i sørhellinger, hva med øst-/vesthellinger ?

Er nok ikke noe bedre der, det viste seg på Skjortehornet. Vinden på torsdag ødela nok det som var. Men det er lite som forandrer seg fortere enn skiføret 8) .

Området rundt Stordal er fantastisk for skiturer, blir nok flere turer inn der? Takk for turen Svein.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fant svaret. Det er vestryggen til Vellesæterhornet.

Det er nok vestlige Velleseterhornet (1476) ja.

Knnnnnnaaaaaaaalllllbra panorama 8)

Et par innspill:

-i front av Smørskredtinden tror jeg det må være Saurdalsnibba, litt usikker.

-Du har satt Holetindane på Ystevasshornet. Holetindane ligger rett under Brunstadhornet, du ser den litt kupperte ryggen til høyre for en markert topp (Holetindegga).

Aahhh... et nydelig skue akkurat nå, Brekketinden, Slogen, Brunstadhornet og Jakta :D

-Til høyre for Jakta stikker en topp opp, dette er Blåhorna nord for Jakta.

-på ryggen til venstre for Ausekaret ligger Husnakkhornet, godt synlig her.

-Revsdalshornet er jeg usikker på om du har truffet, det er en flat kolle. Ligner mer på Blåtinden (1165).

-Hammarsettindane ligger til høyre på samme egga du har satt navn på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Randers topp og Jønshorn helt til høyre er jeg usikker på :)

Disse er visst riktig, har kikket på kartet. Men mellom Geithornet og Brunstadhornet er der et par topper jeg ikke klarer å ta. Trodde først at den ene var nordtoppen av Saurdalsnibba, og det kan det være, usikker. Dette er en topp med pf på 50-100m syns jeg å huske fra jeg gikk over der. Nærmest Geithornet er der noe "rusk", kan være den høyden som har 1295 (eller noe sånt) på kartet.

Så har jeg oppdaget en feil, det som lignet fælt på Grøtdalstindane må være Sætretindane/Kolåstinden når jeg trekker opp ei linje på kartet. "Trippel-toppen" var lett å kjenne igjen, trodde jeg... :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Heriks fremhevet denne emne

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.