Gå til innhold
PederVisti

Kanotur i femundsmarka - turforslag?

Anbefalte innlegg

Hej, 
Mig og en kammerat havde tænkt os at tage på kanotur i femundsmarka her til sommer.

Planen var at leje kano i Femund canoe camp. Er der nogen som har et forslag til en rute derfra?

Vi kan vældigt godt lide at fiske undervejs, og tage det stille og roligt.
Vi sover under tarp med hængekøje ( det var ihvertfald planen )

Er der nogen der har erfaringer med temperaturerne og været i femundsmarka omkring juli?
Er der nogen forslag til et kart over femundsmarka?

Venlig hilsen

Peder Visti

Del dette innlegget

Lenke til innlegg
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Lignende innhold

• Av Blouberg
      Hei, vi har lyst på å ta en tur med Allyen til helga. Noen som har padlet Avalsjøen - Leirsjøen? Har bare vært og gått litt rundt Leirsjøen så er ikke særlig kjent. Går det å padle mellom sjøene der oppe?
      Blir første tur med valp så er greit med små vann og korte turer.
      /frode
    • Av VirreVoon
      Hei! Jeg har nettopp fått ordnet takstativ (Thule wingbar evo) og har en gammel Thule takboks som jeg skal ha på ferietur med min lille Corolla (4d sedan, 2004). Både ungene og jeg er glade i å dra på tur, og en kano hadde vært veldig gøy. Men - finnes det noe som passer til meg, to barn pluss noe bagasje? Som i tillegg kan festes på noe lurt vis ved siden av takboksen på Corollaen min? 🤔 
      Jeg kan for lite om kanoer, men har lest endel her inne før jeg nå endelig meldte meg inn (hei ja! Jeg er ny her 🙋). 
      Blir glad for tips og anbefalinger som i tillegg er litt overkommelige mtp pris, vekt (jeg må løfte av og på selv) og sikkert noe annet jeg burde husket på! 

• Av zlelo
      Hei kjære naboer, jeg håper det er noen som kan gi oss noen gode råd. Vi er to danske erfarne naturfolk som planlegger en fisketur i midten av august til Lomsdalvisten nasjonalpark. Vi ønsker å reise via vår Ally kano og leter derfor etter et godt utgangspunkt med parkering der vi kan komme gennem flot natur til noen gode fluefiskevann via vannveien. Vi tilbringer natten i hengekøyer, så vi slipper å bruke ly / hytte. Reisen vår forventes å vare i 5-6 dager. På forhånd takk og de beste naturhilsener
    • Av Johan Nørstebø
      Jeg skal en tur til Nord-Norge med ally kano, og lurer på om det er noen her som har tips til hvordan den pakkes for en flytur.
      Per nå, har jeg lagt stengene inni duken og bunnen og rullet dette sammen til en pølse, og lagt resten nedi pakkposen rundt denne pølsa.
      Er dog bekymret for at spantene blir ødelagt av behandlinga de får av en flytur.
      Noen som har tips?
    • Av RazAquato
      Har nettopp kjøpt meg en 17' Ally. 
      Jeg har tenkt å henge den i garasjen mellom turer i ett standard kayak hoist system (ref bilde for eksempel) 
      Mitt spørsmål blir da om det lønner seg å henge den med stropper rundt skroget, eller om jeg bare kan henge den etter "bærehåndtakene" (de ytterste tverrgående stagene)? 
      Om jeg henger etter stagene, Vil kanoen da kunne slå seg over tid (eksempelvis om den henger en hel vinter) ?
      Dersom dere anbefaler stropper rundt skroget, hva er i så fall anbefalt avstand mellom stroppene? 2-3meter?
      Kan forøvrig også nevne at garasjen er oppvarmet, så blir ikke kuldegrader i den på vinterstid

• Hvem er aktive   0 medlemmer

Ingen innloggede medlemmer aktive

Kommersielt samarbeid: Rabattkoder og sporingslenker

Fjellsport Fjellsport

Skitt Fiske
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.