Stark Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Hei Driver å planlegger en kanoekspedisjon gjennom en av landets nasjonalparker til neste år. Det blir endel transport av kanoen mellom vatn og vassdrag. Har ofte dratt allyen etter meg på myrene i lavlandet, den har så stor bæreflate og er så lett at den glir fint oppå myrgraset. Turen som planlegges nå blir imidlertid gjennom mye høgfjell, og det blir derfor hardt for kanobunnen med alle steinene. Spekulerer derfor på om det er mulig å lage et trekk for å ha under kanoen som et slitebelegg. Kanskje en tjukk PVCpresenning som skjæres og limes i rett fasong, og deretter festes til ripa? Som lett kan tas av og på ved behov. Slipper da å demontere og pakke kanoen i sekken ved kortere turer over land, samt synes det er mye lettere å dra enn å bære. Får da med alt i en vending. I steinur eller mye stigning blir det nok gammeldags bæring, men på flatt fjellterreng ser jeg for meg at dette kan fungere. Noe som har prøvd noe slikt, eller har noen formening om dette vil fungere?
Gjest Skrevet 4. desember 2014 Skrevet 4. desember 2014 Jeg har bare dradd kanoen uten beskyttelse. Men da er den tom. Skal du ha vekt i den, tror jeg ikke en presenning vil hjelpe så mye.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå