Gå til innhold
  • Bli medlem

Forfall i Bymarka


Lars J

Anbefalte innlegg

Annonse

Jeg har vært innom stedene i løpet av sommeren og jeg har jo gjort meg noen refleksjoner. Det er vel ikke utenkelig at kommuneledelsen har en plan om å ha så lite som mulig av ekstern eiendomsforvaltning og lar heller egne bygg råtne på rot enn framleie og lignende. Utfallet er i det minste et trist syn.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ruta innom i dag for å bivåne forfallet.

 

Syns det er rart om det hang på om hvorvidt de som var interessert i å drive/vedlikeholde kunne få lov å kjøre bil inn - stien inn dit var jo så godt som en traktorveg...

Det er utrolig hva man ikke får til når viljen mangler. Tror dette er bevisst trenering fra kommunens side. De dekker seg riktignok bak at de har forsøkt å selge det et par ganger, men med de restriksjoner som ble satt, ville det vært umulig å forsvare kostnaden ved et kjøp, og det måtte jo kommunen forstå.

 

For spesielt interesserte, så er dette interessant lesestoff: http://www.adressa.no/meninger/article1560623.ece

Endret av Amelie00
Lagt til url.
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Antakelig får man ikke solgt fordi antikvaren legger masse krav og restriksjoner til restaurering/ gjennoppbygging og deretter drift. Da blir det istedet stående og råtner - i noens skrudde tanker er det bedre enn at man kanskje bygger litt om så det passer med 2014 og får lov til å kjøre hjem til gårdsplassen. Man må la folket få "nyte" kulturarven må vite......

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.