Jump to content

Telt og teltliv (tips og råd)

Recommended Posts

Guest Anonymous
Posted

Jeg håper å få litt hjelp her. Neste sommer er gutten min blitt 4 år og tiden er inne til å begynne å gå korte turer med overnatting i telt. trenger 2 gode råd:

Hvordan kunne å gå på do (gjøre æsj i skogen)

Og hvilket telt skal jeg jeg kjøpe, vil ha et billig telt til å begynne med (Biltema og ChlasOlsson)

Eller er det andre "greie" telt?????

Håper på mange gode svar/råd!

Kissa

Annonse
Posted

Gå på do i skogen er enkelt. Bare sette seg ned på huk og drite! Bare ikke strø om deg med papir osv.. Ta det med og brenn det eventuelt grav det ned sammen med dritten.

Når det gjelder telt duger alt til skogsbruk sommerstid. Skal dere til fjells kreves dermed mer pga faren for dårlig vær og vind.

Posted

Og prøv å finne et sted som ikke er en opplagt rasteplass... til å gå på do, altså.

Hva gjelder telt ville jeg heller prøvd å få å få tak i et av de enklere teltene fra et anerkjent merke på salg i sportsbutikk. Selv om det ikke kreves mye av et telt til sommerbruk i skogen er det fryktelig kjipt om det lekker under en nattebyge...

Ellers ville jeg råde deg å ikke overvurdere temperaturen ved teltovernatting sommerstid. Det blir fort kaldere enn du tror å sitte ute hele kvelden. Mye barnetøy er laget i bomull, men ta gjerne med litt ullundertøy og ev lue også!