Gå til innhold
  • Bli medlem

Golite Shangri-La 3


ZizouJR

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte nettopp et Golite Shangri-La 3 telt og lurer på om det er noen som har erfaring med dette? Det var egentlig ikke et veldig gjennomtenkt kjøp, men tanken er at det vil fungere godt som 3-sesongers under tregrensen. 

Det jeg kanskje lurer mest på, er om det også vil kunne duge på Hardangervidda om sommeren? 
La nylig et Helsport storstylen 2+ ut for salg, men lurer på om jeg kanskje skal beholde det.

 

Som dere sikkert forstår er jeg glad i store telt med mulighet for å henge opp våte klær :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg selv har fått det nå levert. Som sommertelt vil jeg si det er ypperlig og oppsett er enkelt. Kan feste barduner på det for ekstra stabilitet. Vintertid høyfjellet har jeg personlig ett annet telt. Innertelt kan vistnok skftes ut forskjellige varianter fra andre produsenter. Foreløpig har jeg bare satt mitt opp på gressplenen hjemme, men det blir nok å ta det med ut i marka neste helg vis alt klaffer.

 

Så ellers ut som det var god plass til downmaten inne i det også. Både midstang og teltpluggene er fra DAC.

 

Ytterteltet kan også settes opp alene som ett myggelt vis man også det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har blitt litt mer fokusert på vekt det siste året, og det er veldig lett å gå seg vill i utstyrsjungelen. Har brukt den siste uka på å lese meg opp på lettvektstelt, og det er utrolig mye spennende der ute! Da jeg så Golite teltet ble jeg helt forelsket. Både lett og stort, nesten litt for godt til å være sant :) 
 
Har sett litt på Tarptent stratospire 1 og 2 som fjelltet, men dersom Golite også kan brukes på fjellet om sommeren og tidlig høst, har jeg ikke behov for enda et telt.

 

Rolf: Utrolig kjekt hvis man kan skifte ut innertelt. Hadde kanskje vært fint å bytte ut myggnettingen med noe litt mer vindtett på kjølige dager.
Tor Magnus: Takk for linken :) Trodde jeg hadde lest gjennom alle innleggene som omhandler golite, men der tok jeg feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

@

Ville vært forsiktig med å bestille fra Oooksworks, har lest om folk som har ventet over 6mnd på varer og enda ikke fått noe....

Selv prøvde jeg å kontakte de via mail i fjor og fikk ikke svar på noen av mailene, så da ble det ikke bestillig derfra (kanskje like greit)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har nettopp sendt en mail til Bearpaawd angående pris og vekt på et innertelt jeg er interessert i.

Har lest litt rundt på nettet og det virker som at folk stort sett er ganske godt fornøyd, både med ventetid og produktet de mottar. 
Får også inntrykk av at Bearpaawd er opptatt av få ordnet opp i ting når det skjer misforståelser i forbindelse med bestillinger.


 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 5 måneder senere...

Jeg bestilte ett innertelt fra Sean på Oookworks i 2012, veldig trivelig fyr, lager lure løsninger etter kundens ønske, jeg ville ha et stort innertelt med mulighet for lufting på 3 av veggene, det ble noe mailing fram og tilbake.

Innerteltet var levert etter 3 og en halv måned.

Han gjør ypperlig håndtverk til en fair pris.

Kanskje han har fått mye bestillinger og for mye å gjøre siden da, mulig han bør utvide driften....

Men uansett, om du har tid å vente får du sannsynligvis et veldig godt innertelt, etter dine ønsker eller standard.

Fred, Tomas

 

Teltet selges forresten i disse dager: http://www.fjellforum.no/topic/33858-go-lite-shangri-la-3-med-oookworks-innertelt/#entry308379

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.