Ante Skrevet 10. februar 2013 Skrevet 10. februar 2013 Begynner å få en anstendig samling "gamle" dunjakker fra hele familien som ikke lenger brukes pga hull og annen slitasje. Synes det er for ille å måtte kaste all denne fine dunen, er jo dun for tusenvis av kroner..he he Noen som har erfaring med gjenbruk av dun fra avdankede plagg, eller som kanskje har testet ut å lage noe nytt? Anders
dåsemikkel Skrevet 3. mars 2013 Skrevet 3. mars 2013 Hei! Har nettopp fyllt opp igjen den gode gamle polar parkasen etter faren min (en caravan fra 1975:) ) med dun fra en enda eldre jakke. Og den ble helt rå! Den er nå antageligvis noe av det varmeste man kan ha på seg. + at jeg ikke trenger å være like redd rundt bålgnister, da det bare er moro å lappe videre på jakka. Fyllte samtidig like gjerne de mer enn stusselige bivuakk tøflene fra Helsport og er nå heller bekymret for om de har blitt for varme:) Med andre ord: ikke kast! her er faktisk bruksområdene ganske mange om man er litt kreativ med synåla.. Mitt neste prosjekt blir å gjøre om en gammel isolert skibukse til en skikkelig bobledunbukse. Litt som de ekstremt dyre everest bib'ene bare.. gratis =) mvh ivar 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå