Gå til innhold
  • Bli medlem

Nye primus gravity mf


Knut Magne

Anbefalte innlegg

Hei...Er det noen som vet om den nye multifuelbrenneren til primus er vesentlig mer stillegående enn omnifuelen? Jeg har sett litt på begge, men gravityen virker litt spinkel...Vekta betyr ikke så mye, støyen er viktigere. Det kan være greitt å kunne føre en samtale med turfølget også....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uten å ha prøvd den vil jeg anta at den er vesentlig mer stillegående. Årsaken er designet med en spreder over dysa med masse små hull som slipper ut gassen, i motsetning til Omnifuelens ene hull som gir den karakteristiske jet-motor lyden. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 uker senere...

Har nettopp kjøpt Gravity MF, og har testet den på en kort tur. Må si meg fornøyd så langt, den bråker vesentlig mindre enn Primus Multifuel, den er lett å sette opp, forvarme og fyre opp. Regulering av flamme er enkelt på høy effekt, litt verre på lav effekt. Den er fryktelig enkel i sin oppbygning, noe som gjør at den sannsynligvis er lett å "mekke" på. Den leveres også med vindskjerm, noe jeg ble veldig positivt overrasket over.

Av negative ting har jeg bare to:

1. Brenneren krever grundig forvarming for ikke å sote

2. Det kan være vanskelig å få den til å brenne jevnt på lav effekt (putrekoking)

Det siste punktet er sannsynligvis bare en treningssak. Har ikke brukt brenneren så mye enda.

Bottom line: Jeg liker denne brenneren mye bedre enn min gamle Primus Multifuel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Anonymous

Har denne brenneren justering av flammen 2 plasser slik mange andre brennere har? Gjør finjustering av flammen lettere....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...

Nei, du har kun justering på pumpen. Det gjør justeringen litt vanskeligere, men så lenge du forvarmer ordentlig og bruker vindskjermen går det greit.

Har nå brukt primusen på flere turer i sommer og synes den er meget bra. Det er derfor veldig dårlig at Primus ikke har klart å få et repsett på markedet. Jeg måtte ha ny pakning til koblingen mellom drifstoffslangen og pumpen. For å få den måtte jeg kjøpe et Omnifuel repsett som (bortsett fra denne pakningen og et par andre deler) er full av ting jeg ikke trenger. Det er ikke bra nok. Håper dette ordner seg i løpet av kort tid.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.