gi Skrevet 24. februar 2005 Skrevet 24. februar 2005 Med drømmeforholda vi har på NV-landet denne uka blir ettermiddagene brukt flittig. Etter full arbeidsdag i går tok jeg en tur på Kvannfjellet (981 m.o.h.) i Fræna. Valgte denne turen fordi den er vestvendt og sola derfor går ned i havet Etter en drøy times felletrasking nådde jeg toppen et kvarter før solnedgang. Nøyt synet av solgylne og kritthvite fjelltopper innover i landet, samt et gyldent havspeil i vest, mens jeg reiv fellene av. Deretter fulgte 800 høydemeter med fin og variert nedkjøring, akkompagnert av en gyldenrød solnedgang. Geir Vis rapporten i Turkartet Vis større kart Siter
Svein Skrevet 25. februar 2005 Skrevet 25. februar 2005 Du har bra form hvis du går 800 vertikale på litt over timen Geir. Det blir et slit å henge på hvis vi skal gå en skitur eller to i lag til våren Du får smøre godt med niste som du kan stoppe å spise mens du venter på meg Siter
gi Skrevet 25. februar 2005 Forfatter Skrevet 25. februar 2005 Du har bra form hvis du går 800 vertikale på litt over timen Geir. Det blir et slit å henge på hvis vi skal gå en skitur eller to i lag til våren Du får smøre godt med niste som du kan stoppe å spise mens du venter på meg Formen er grei den, men for å være litt mer presis: Det var i underkant av 800 hm, oppovertida var 1t10min. Dessuten var det passe bratt, oppgått løype. Det er også forskjell på 1,5 t kveldstrim og fjelltur på 4-8 t ++. Så du har nok ingenting å "frykte".... Geir Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.