Molby Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 Jeg lager en liste på fjelltopper.no over norges vanskeligste fjelltopper ( letteste vei opp/normalvei). Teller ikke med pinnakler & sånt, det må være en selvstendig topp. Primærfaktoren får være minst 100 m. Lista er sålangt: 1: Trakta ( Litl Korsnestind) (5+) 2: Strandåtind (5) 3: Stjerntinden (5?) 4: Klovtind (5-) 5: Stetind ( 4+) 6: ? 7: ? 8: ? 9: ? 10: ? Når lista er komplett starter prosjektet
Gal Krokfot Skrevet 5. juni 2011 Skrevet 5. juni 2011 https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=9209&highlight=norges+vanskeligste+topp Norges vanskelegste topp har vært diskutert tidlegare. Siden du har topp ti liste bør fleire av toppane frå den diskusjonen være gode kandidater.
500fjell Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Primærfaktor 30m synes jeg er altfor lite, bør være minst 100 synes jeg Noen andre vanskelige (med prif > 100m): -Sentraltinden -Storen -Sjunkhatten -Store Lenangstinden -Nallangaisi -Romsdalshornet -Juratinden -Trænstaven Er garantert mange vanskelige topper i Salten, Ofoten og Lofoten området.
Molby Skrevet 6. juni 2011 Forfatter Skrevet 6. juni 2011 trænstaven har jeg vært på sikkert 15 ganger, den er veldig lett klyving, syns ikke denne hører hjemme på topp 10. romsdalshorn var også ganske grei. kvanndalstind er kanskje en kandidat.
essem Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Klovtinden i Rognestøylstindane (Ørsta) er 4+/5- letteste vei. Ikke lang klatring, men crux'et må passeres. Primærfaktor over 200m. Går for å være vanskeligste fjelltopp å bestige i Sunnmørsalpane. Jeg var der i lag med "gi", han har sikkert ei mening om den skal inn foran eller bak Stetind
gi Skrevet 6. juni 2011 Skrevet 6. juni 2011 Jeg var der i lag med "gi", han har sikkert ei mening om den skal inn foran eller bak Stetind Nei
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå