Gå til innhold
  • Bli medlem

Ben og rumpe som sovner av!


mbo

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg har nesten nett startet på kajakk eventyret, men sliter veldig med ben og rumpe som sovner helt av.

Når jeg ska opp fra kajakken klarer jeg nesten ikke gå.

Noen som har noen tips og triks?

- Mbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg slet med samme problemet og ramlet faktisk et par ganger da bena ikke ville bære meg..... :)

Jeg snakket med folk som skal ha greie på slikt, og fikk forklart at det var nerver som kom i klem. Jeg skiftet benstilling, og hadde bena mer strukket ut slik at jeg fikk mer belastning på lårene. Det hjalp litt. Så klippet jeg til to lag med liggeunderlag, og la på setet slik at det ble mykere å sitte på. Det hjalp enda mer. Men til slutt kjøpte jeg ny kajakk med nytt sete som er helt fantastisk å sitte på. Vips...så kan jeg padle i timesvis uten å gå opp av kajakken. Eller for å si det slik...det er ikke dovenhet i bena som avgjør hvor lenge jeg kan padle :?:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis symptomene kun kommer når du padler, er det sannsynligvis ischiasnerven som kommer i klem, og da vil det som forrige taler sier, hjelpe å gjøre noe med setet eller endre sittestilling. Symptomene er da mest bak på rumpe / lår og i hele leggen og foten.

Hvis du tidliere har hatt korsryggsmerter eller får korsryggsmerter i starten av padleøkten og går over i dovning, er det sannsynligvis en skivebukning / prolaps i ryggen som provoseres av sittingen. I så fall bør dette sjekkes hos noen som har greie på rygg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis symptomene kun kommer når du padler, er det sannsynligvis ischiasnerven som kommer i klem, og da vil det som forrige taler sier, hjelpe å gjøre noe med setet eller endre sittestilling. Symptomene er da mest bak på rumpe / lår og i hele leggen og foten.

Hvis du tidliere har hatt korsryggsmerter eller får korsryggsmerter i starten av padleøkten og går over i dovning, er det sannsynligvis en skivebukning / prolaps i ryggen som provoseres av sittingen. I så fall bør dette sjekkes hos noen som har greie på rygg.

Får prøve å legge noe mer mykt i ryggen.

Men når jeg begynner å pandler blir jeg faktisk "nummen" i korsryggen, har hatt ryggsmerter fra tidligere i livet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.