KARIA Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 Skal kjøpe nye fjellski og støvler. Hadde tenkt å kjøpe robuste alpina skistøvler med ekstra grove stenger til bindinger, type rottefella for fjellski. Jeg har tidligere brukt telemark lærstøvler med vanlig gammeldagse rottefellabindinger med 3 hull under til å feste bindingen. Jeg er nå blitt fortalt at man bør holde seg til telemarkutstyr ved lange skiturer. Kan jeg få synspunkter på dette om dere forstår hva jeg mener?? Siter
Zabel Skrevet 30. november 2010 Skrevet 30. november 2010 ved å søke på "bindinger" her på forumet fant jeg dette som muligens kan være til nytte: https://www.fjellforum.no/index.php?app=forums&module=forums&controller=topic&id=23038&highlight=bindinger Siter
afe Skrevet 1. desember 2010 Skrevet 1. desember 2010 Jeg er nå blitt fortalt at man bør holde seg til telemarkutstyr ved lange skiturer. Kan jeg få synspunkter på dette om dere forstår hva jeg mener?? Dersom det bare er lange skiturar, og ikkje hovudsakleg telemarkkøyring, så foretrekk i alle fall eg å velge utstyr som er eigna til å gå langt med. Og det vil seie lett utstyr og nnn-type bindingar. Sjølv har eg brukt nnn-bc i mange år no, ettersom det er til denne bindingen eg har funne støvlar som passar til bruken min (halvhøge lærstøvlar til å gå lange skiturar). Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.