Gå til innhold
  • Bli medlem

Sykle norge på langs


lassemeholm

Anbefalte innlegg

Hei.

Jeg syklet norge på langs i sommer.

Startet på Lindesnes fyr og sluttet på Slettnes fyr, dette er norge på langs på fastland. Har sett diskusjonen om øyer og at både Lindesnes og Nordkapp er på øyer og er enig i at øyer egentlig ikke teller, vi har jo både Svalbard og Frans Josefs land som er langt nord for Nordkapp.

Det nordligste punkt på fastland er Kinnarodden, men dit går det ikke vei, Slettnes fyr er det nærmeste og naturilige idet Lindesnes også er et fyr. Slettnes fyr er det nordligste i Norge, Europa og faktisk i hele verden. Det er en fin dagstur til fots fra Mehamn til Kinnarodden.

Jeg har laget en hjemmeside fra turen med en kort dagbok fra hver dag, i tillegg til korte video snutter. Nå etter turen har jeg lagt til mine erfaringer og råd, til nytte for andre som vurderer å ta samme eller deler av turen.

Se selv på www.lindesnes-slettnes.no

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei Plohn.

Jeg hadde en sekk, i mot mange råd så fungerte det perfekt for meg.

Jeg bodde på hotell så jeg trengte ikke sovepose, telt etc. Jeg hadde med meg ett skift for sykkel, og ett antrekk for kvelden, dvs joggesko, t-skjorte og jeans. Jeg hadde med noen reserveslanger, et ekstra dekk, kjedekutter, kjedeolje og litt andre reservedeler. Sekken veide hele 10 kilo, det var litt for tungt. Bl.a. dro jeg med meg PC'en for å oppdatere hjemmesiden underveis. Skal jeg på langtur igjen kommer jeg til å bruke sekk en gang til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei lassemeholm!

Takk for svar. Jeg benytter en litt annen pakkekonfigurasjon ...

http://www.plohn.com/sykkelturer/?page_id=356

... og har betydligere kortere dagsetteapper :)

Det med hva man skal (må) ha med på langtur eller ikke er noe jeg går og spekulerer mye på. Det er selvfølgelig forskjellig filosofi alt etter om jeg skal sykle alene eller sammen med andre. Om jeg skal ligge i telt eller overnatte på hotell/hytter etc.

Når jeg sykler alene og skal overnatte i telt har jeg bl.a. som utgangspunkt at jeg skal kunne lage meg litt god mat på tur. Har derfor prioritert å ha med kjøkken og kjøkkenutstyr. Så må man jo kanskje ha med seg litt strøm, reservedeler, klær for å omgåes normale mennesker etc.

Hadde vært artig å høre hvordan og hva andre pakker på sykkelen når de skal på tur (langtur). Er det noen som har noen innspill?

mvh

Trygve

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.