Gå til innhold
  • Bli medlem

Femdelt beastmaster


strebus85

Anbefalte innlegg

Annonse

En jeg kjenner har den 5 delte og er veldig fornøyd.

Dvs den han har er egentlig bare 4 deler. Et av stangleddene er dobblet. Så stang kan være 8" eller 9" avhengig av hvilken stangdel han velger der. Har med stivhet å gjøre i tillegg til lenge.

Kan da få en stang som er litt stiv for litt grove sluker sat en mer følsom stang for finere fiske.

Selv bruke jeg de 4/6 delte som Prima Villmark fører. Se om det ikke bli r en beastmaster når de ryker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

En jeg kjenner har den 5 delte og er veldig fornøyd.

Dvs den han har er egentlig bare 4 deler. Et av stangleddene er dobblet. Så stang kan være 8" eller 9" avhengig av hvilken stangdel han velger der. Har med stivhet å gjøre i tillegg til lenge.

Kan da få en stang som er litt stiv for litt grove sluker sat en mer følsom stang for finere fiske.

Ja. Det er en slik jeg har (2-10 gram). Lengden er uavhengig ift slukvektene, men en kortere er bedre hvis det er mye trær og buskas. Brukt den en stund, og er kjempefornøyd.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har en Beastmaster UL (0-7gr). Den er vel 5`6" kort og utrolig myk. På snella har jeg multifilament på 0,04. Denne stanga er noe av det råeste jeg har vært borti både når det gjelder kastelengde og presisjon, i tillegg er det veldig spennende og utfodrende å kjøre fisk på den. Den største øreten jeg har kjørt på den var nok nærmere 2kg :shock: sprek fjellørret - som fikk friheten sin ved at kroken glapp :x

Stanga er utrolig lett, og 2-delt, og ei såpass kort stang tar ikke mye plass uansett. Har prøvd slukvekter opp til 12g på den, forsiktig riktignok, men her går det nok ei strukturell grense. Greit å holde seg til de oppgitte vektene. Det som er fint med den er at man ikke hekter fast så ofte i buskas og greier. Kastelengden er bedre/lengre enn hva jeg klarer med min Fenwick 9`6" med sluker inntil 15g og multifilament på 0,15 :shock: . Presisjonen er også bedre, er dermed kan jeg fiske utrolig grunne områder med veldig små sluker/spinnere. Men, jeg har prøvd markfiske med søkke med denne stanga, og her blir den for kort dessverre. Da er det lengre stenger som gjelder, enten man fisker stillestående, eller aktivt i elv.

Håper det hjalp! Ville uansett ikke hatt noen som helst betenkeligheter ved å kjøpe en Beastmaster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Gjenopprett formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Ved å bruke dette nettstedet godtar du våre Bruksvilkår. Du finner våre Personvernvilkår regler her.