Jump to content

Telt til Elbrus m.m.

Recommended Posts

Posted

Jeg har planer om å kjøpe nytt telt. Har lest meg litt opp på tidligere tråder, men har et par spørsmål.

Utgangspunktet er at jeg helst vil ha et telt som kan brukes til flere formål. De fleste turene er på sommeren i relativt rolige omgivelser. Men i sommer har jeg planer om å dra til Elbrus, og det bør derfor også være solid og vindstabilt nok til å fungere der (i juli).

Synes Helsport Svalbard er i tyngste laget, og vurderer nå blant annet Helsport Fjellheimen, Hilleberg Keron og Nammatj.

Spørsmålet er: Vil Helsport Fjellheimen PRO og / Nammatj 3 eller holde på Elbrus?

• 1 year later...
Annonse
Posted

Heisann. Jeg vet ikke om jeg kan svare så mye på om de lettere teltene vil holde på Elbrus, men jeg driver å snuser på telt til samme bruk. Det jeg foreløbig har landet på er Exped Oregon Extreme. Det skal tåle vind til orkan styrke, veier 3,5 kg (ikke værst til ekstremtelt å være) det er skikkelig høyt under taket. To fortelt hvor begge er mye større enn hva jeg finner på andre kuppeltelt. Du kan ha sekkene i det ene rommet og kjøkkenet i det andre f.eks. Evt så får begge som reiser en utgang. Det kan være verd å kikke på uansett;)